کد خبر: ۱۱۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس تغذیه کودکان، ماست را جایگزین مناسبی برای شیر دانست و اظهار کرد: افراد در صورتی که دسترسی به شیر نداشتند، می‌توانند از ماست به عنوان جایگزین آن استفاده کنند.
به گزارش شفا آنلاین،بهشته النگ  با تاکید بر ضرورت مصرف روزانه دو لیوان شیر گفت: شیر به خاطر وجود انواع مختلف ویتامین و نیز کلسیم سرشار آن یک ماده ضروری برای سلامت بدن و بویژه استخوانها محسوب می‌شود و از بسیاری بیماری‌ها بویژه پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

النگ با بیان اینکه افراد در همه سنین به مصرف شیر نیاز دارند، اظهار کرد: این تصور وجود دارد که با افزایش سن نیاز به مصرف شیر کم می‌شود، در حالیکه با افزایش سن مصرف این فرآورده باید افزایش یابد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: با افزایش سن برداشت کلسیم از بافت استخوان بیشتر شده و برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن باید شیر بیشتری مصرف شود تا بافت استخوان دچار مشکل نشود.

النگ با تاکید بر مصرف روزانه یک و نیم لیوان شیر در کودکان گفت: این میزان برای افراد بزرگسال باید حداقل دو لیوان در روز باشد.

وی تصریح کرد: میزان شیر مورد نیاز در مادران باردار و شیرده بیشتر بوده و این مادران باید روزانه حدود چهار لیوان شیر مصرف کنند.

النگ در خصوص مصرف شیر در نوزادان شیرخوار، گفت: تا سن دو سالگی برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند مصرف شیر پاستوریزه توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف این نوع شیر برای نوزادان فقر آهن به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس تغذیه در خصوص جایگزین کردن مصرف شیر، گفت: تنها ماده‌ای که می‌تواند تا حدی جایگزین مناسبی برای شیر باشد ماست است و افراد باید روزانه دو کاسه ماست مصرف کنند تا نیاز کلسیم بدن آنها مرتفع شود.

برچسب ها: روزانه ، شیر ، کلسیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: