کد خبر: ۱۱۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>افشای اطلاعات بیماران مبتلا به ویروس «اچ آی وی» و بیماری ایدز در چین باعث ایجاد چالش جدید برای نهادهای بهداشتی این کشور و ورود سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل به این موضوع شده است.
به گزارش شفا آنلاین، افزون بر این نهادهای بین المللی دستگاه های امنیتی چین نیز در جستجوی فرد یا افرادی هستند که اقدام به انتشار اطلاعات شخصی مبتلایان به این بیماری کرده اند.
اطلاعات موجود نشان می دهد که کسانی با بیماران مبتلا به ایدز در چین ارتباط برقرار کرده و به آنها گفته اند که اگر اطلاعات مربوط به خود و بیماریشان را منتشر کنند از مزایای مالی و امکانات بهره مند خواهند شد.
این در شرایطی است که بر اساس مقررات در چین کسی حتی بیماران هم حق افشای چنین اطلاعاتی را ندارند.
از سوی دیگر گزارش روزنامه «چاینا دیلی» نشان می دهد که اطلاعات برخی از بیماران نیز فاش شده است.
قوانین و مقررات، محدودیت های زیادی در این باره ایجاد کرده است و اطلاعات افراد مبتلا نباید در اختیار دیگران قرار گیرد.
این موضوع به گفته مسئولان باعث خواهد شد تا مردم دیگر علاقه ای به آزمایش خون برای مشخص شدن ابتلا به این بیماری نشان ندهند.
گزارش حاکی است که ظاهرا فردی که دارای منصب دولتی بوده چنین ارتباطاتی را با دیگران برقرار کرده و درباره ارائه اطلاعات ایدز با آنها مراوداتی داشته است.
اخبار دریافتی حاکی است که اطلاعات نزدیک به 350 نفر از افراد مبتلا به «اچ آی وی» و «ایدز» در چین در روزهای اخیر برای دیگران فاش شده و آنها خواستار مجازات عاملان این اقدامات شده اند.
برنامه ایدز سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی گفته اند که با نهادهای امنیتی در خصوص رسیدگی به این رسوایی همکاری خواهند کرد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص مبتلایان به بیماری ایدز در چین در دست نیست اما مرکز کنترل این بیماری این کشور آذر ماه سال گذشته در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که تا پایان ماه اکتبر سال 2015 (9 آذر)، 575 هزار چینی گرفتار «ایدز» هستند.
در گزارش این مرکز بهداشتی اعلام شده است که در این سال، 177 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
یکی از دلایل نبود آمار دقیق از وجود مبتلایان به این بیماری در کشور چین علاقه نشان ندادن مردم برای رفتن به بیمارستان و درمانگاه برای دادن آزمایش مربوط به ایدز است.
بسیاری از شهروندان چینی نگران آن هستند که در صورت مثبت بودن آزمایش «اچ آی وی» آنها در مراکز درمانی و بیمارستان ها، در جامعه مورد تبعیض قرار گیرند و به آنها بی احترامی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: