کد خبر: ۱۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس طب سنتی گفت: دو عامل بسیار مهم برای داشتن اخلاط طبیعی و سالم؛ دریافت خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های مناسب مزاج (غذا و نوشیدنی خوب) و اجرای درست تدابیر خوردن و آشامیدن (خوب خوردن و خوب آشامیدن) برای صورت گرفتن بهتر عملیات هضم و جذب است.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی درباره انواع اخلاط و اهمیت آنها در طب سنتی, اظهار داشت: اخلاط، مواد سیال و مایعی هستند که به دنبال عملیات هضم غذا در سیستم گوارش و کبد تولید می‌شوند.

به گفته وی به عبارت دیگر به دنبال وارد کردن خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها به دهان و جویدن غذا، عملیات هضم در معده و روده‌ها انجام می‌شود و مواد حاصله پس از جذب، به سمت کبد می‌روند و در کبد تغییرات دیگری (که در طب سنتی هضم دوم نامیده می‌شود) روی این مواد صورت می‌گیرد و ماحصل آن، اخلاط چهارگانه خواهد بود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: اخلاط عبارتند از صفرا، دم (خون)، بلغم و سودا است و اینکه گفته می‌شود صفرا، سودا و... فردی زیاد شده است، از همین‌جا ریشه می‌گیرد. این اخلاط به منزله غذای اعضا و سلول‌های بدن هستند، چون مواد خوراکی و آشامیدنی باید تغییر پیدا کنند تا آماده استفاده برای اعضا و سلول‌های بدن شوند.

علوی افزود: دو عامل بسیار مهم برای داشتن اخلاط طبیعی و سالم؛ دریافت خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های مناسب مزاج (غذا و نوشیدنی خوب) و اجرای درست تدابیر خوردن و آشامیدن (خوب خوردن و خوب آشامیدن) برای صورت گرفتن بهتر عملیات هضم و جذب است.

وی ادامه داد: با شناخت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و مزاج افراد و مزاج معده آنها، می‌توان هر دو شرط گفته شده را رعایت کرد و به این ترتیب اخلاط خوبی در بدن تولید خواهند شد که در نتیجه تمام اعضای بدن (عضله، کبد، قلب، استخوان و...) غذای مناسبی دریافت خواهند کرد و ماحصل آن درست کار کردن اعضا و کل بدن است که به آن سلامتی می‌گویند.

برچسب ها: اخلاط ، طب ، کبد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: