کد خبر: ۱۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت> طبق اعلام شرکت ژننتک، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی اومالیزوماب(Omalizumab) این شرکت با نام زولار(Xolair) را برای درمان اشکال با شدت متوسط تا شدید آسم آلرژیک پایدار در کودکان 6 تا 11 سال که قبلا آزمون پوستی آنها مثبت بوده یا علائم بیماری آنها با کورتیکواستروئیدهای استنشاقی کنترل نشده، مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،قبلا زولار برای درمان آسم آلرژیک در بیماران بالای 12 سال تایید شده بود. ساندرا هورنینگ، کارشناس پزشکی و سرپرست بخش توسعه محصول این شرکت می‌گوید: «با وجود تمام تلاش‌ها برای کنترل علائم با استفاده از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی و سایر داروهای موجود در این زمینه، آسم آلرژیک همچنان یک بیماری جدی در بسیاری از کودکان است. با این تاییدیه، گزینه درمانی بهتری در اختیار بیماران بالای 6 سال قرار می‌گیرد.»

       آسم، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن دوران کودکی است. فقط در کشور آمریکا، 6/3 میلیون کودک زیر 18 سال(یک نفر از هر 12 کودک) از این بیماری رنج می‌برند. تخمین زده شده که بیش از 24 میلیون نفر در آمریکا به بیماری آسم مبتلا هستند. از این جمعیت بیماران، نزدیک به 60 درصد دچار آسم آلرژیک هستند. آکادمی بیماری‌های کودکان آمریکا تخمین زده که بین 70 تا 80 درصد از کودکان در سنین مدرسه مبتلا به آسم، به آلرژی نیز مبتلایند که از جمله شایع‌ترین محرک‌های آسم محسوب می‌شود.

       کری سنت، مدیر انجمن آسم و آلرژی آمریکا می‌گوید: «آسم آلرژیک کنترل نشده، زندگی کودکان را به میزان قابل‌توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تاییدیه، به برآورده شدن نیاز این کودکان بالای 6 سال کمک می‌کند.»

       زولار اولین بار در سال 2003 میلادی برای درمان بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال مبتلا به آسم آلرژیک با شدت متوسط تا شدید که با استروئیدهای استنشاقی کنترل نشده‌اند، مورد تایید قرار گرفته بود. از آن زمان تاکنون، بیش از 200 هزار بیمار بالای 12 سال مبتلا به آسم آلرژیک تحت درمان با این دارو قرار گرفته‌اند. زولار برای درمان سایر بیماری‌های آلرژیک، برونکواسپاسم حاد(مشکل تنفسی شدید و حاد) یا آسم پایدار(حمله حاد، شدید و طولانی‌مدت آسم که می‌تواند مرگ‌آور باشد) مورد تایید نیست. تاییدیه جدید براساس مطالعات چندمرکزی تصادفی دوسوکور با استفاده از دارونما و فاز 3 انجام شده که برای بررسی اثربخشی و ایمنی زولار در کودکان 6 تا 11 ساله مبتلا به آسم آلرژیک پایدار کنترل نشده و با شدت متوسط تا شدید صورت گرفته‌اند. مطالعه اول، 52 هفته‌ای بود. نتایج به نفع اثربخشی و ایمنی این دارو، از مطالعه بعدی که 228 هفته‌ای بود به‌دست آمد. بررسی‌های تکمیلی روی ایمنی این دارو از مطالعه 5 ساله غیرتصادفی مشاهده‌ای پس از ورود دارو به بازار برای ارزیابی ایمنی درازمدت زولار در بیماران بالای 12 سال حاصل شد. در مطالعات بالینی روی کودکان 6 تا 11 ساله، شایع‌ترین عوارض گزارش شده(در بیش از 3درصد بیماران تحت درمان با زولار) عبارت بودند از علائم شبه‌سرماخوردگی نظیر نازوفارنژیت، سردرد، تب، درد قسمت فوقانی شکم، گرفتگی گلو، اوتیت مدیا، عفونت روده‌ای ایجاد‌کننده درد شکمی، تهوع و استفراغ(گاستروانتریت ویروسی) و خونریزی از بینی.
سایت رسمیFDA
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: