کد خبر: ۱۱۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت>دولت انگلیس برای مواجهه با معضل چاقی در میان کودکان طرحی جدید ارائه کرده است که مورد انتقاد فعالان بهداشت و مواد غذایی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،کمپین‌های بهداشت و مواد غذایی در انگلیس طرح دولت این کشور در مواجهه با چاقی مفرط کودکان را رقت‌انگیز خواندند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، طرح جدید خدمات بهداشت ملی انگلیس مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را در محتوی چربی برخی مواد غذایی مورد استفاده در دوران کودکی ایجاد می‌کند.

 دولت انگلیس تصور می‌کند که با استفاده از این طرح بتواند از ابتلای کودکان به چاقی مفرط طی دوران کودکی جلوگیری کند.

طبق این طرح قرار است میزان کاهش قند در مواد غذایی مورد مصرف کودکان را تا سال 2020 به میزان 20 درصد کاهش دهد.

با این حال طرح حاضر نه تنها مورد استقبال فعالان این عرصه قرار نگرفت بلکه انتقادات بسیاری را نسبت به خود برانگیخت؛ به طوری که فعالان این حوزه این طرح را «رقت‌انگیز» خواندند.

این در حالی است که بیش از یک پنجم کودکان انگلیسی پیش از اینکه دوران ابتدایی را آغاز کنند، اضافه وزن دارند یا مبتلا به چاقی هستند.

این آمار اما زمانی که کودکان دوره ابتدایی را به پایان می‌رسانند بیشتر هم می‌شود و به یک سوم افزایش پیدا می‌کند.

اقدام دولت در کاستن از میزان قند مصرفی در مواد غذایی برای بهبود آنچه از آن به عنوان "یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهداشت عمومی بریتانیا" یاد می‌شود  توسط «ترزا می» نخست‌ وزیر جدید این کشور صورت گرفته است.             

پروفسور گراهام مک گرگور، رئیس گروه مطالعات بهداشت و  مواد غذایی انگلیس این طرح را توهین به شعور مردم و کوبیدن آب در هاون در راستای رویای درمان دیابت نوع 2 دانست.                                                                                              

وی با بیان اینکه با در پیش گرفتن این طرح، خدمات بهداشت ملی انگلیس ورشکسته خواهد شد مگر اینکه حرکتی ریشه‌ای انجام شود.

یک متخصص قلب و عروق در دانشگاه Queen Mary، در رابطه با این طرح می‌گوید که یکی از عناصر اصلی و کلیدی چاقی در این طرح نادیده گرفته شده است و آن «چربی» است.

به گفته وی هم‌اکنون در انگلیس و در سراسر جهان، «چاقی»، بیش از توتون و تنباکو مردم را می‌کشد.

برچسب ها: دولت ، طرح ، ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: