کد خبر: ۱۱۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت>پزشک فوق متخصص غدد، دیابت خون را بیماری خاموش قلمداد کرد و گفت: مهم ترین نشانه بیماری دیابت، بی علامتی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد امیری  افزود: بسیاری از افراد در جامعه به علت همین بی علامتی دیابت است که نمی دانند دیابتی شده اند.
امیری، کاهش وزن، پراداری، پرخوری را از علائم عمومی این بیماری برشمرد و اظهار کرد: دیابت، البته نشانه های متفاوت دیگری هم دارد اما برخی بیماران بدون تجربه علائمی خاص آن را تجربه می کنند.
این پزشک فوق تخصص در پاسخ به این سوال که آیا خونریزی مداوم در افراد و یا دیر خوب شدن جراحت در بدن می تواند علامت مهمی از بیماری دیابت باشد؟ گفت: این اظهارات پایه و اساس درست علمی ندارد و دلایل محکمی در بروز این بیماری بشمار نمی رود.
وی، دیابت را به دو دسته تیپ 1و دیابت تیپ 2 تقسیم کرد و افزود: چاقی، مهم ترین عامل بیماری دیابت 2، است که اگر این نوع دیابت، تحت کنترل و مداوا قرار نگیرد می تواند منجر به بیماری جدی در افراد شود.
این پزشک خاطرنشان کرد: بیماری دیابت در افرادی که زندگی غیرفعالی دارند بیشتر مشاهده می شود به همین علت ورزش و فعالیت روزانه می تواند در پیشگیری از ابتلای این بیماری نقش عمده ای ایفاء کند.
وی به همه افراد توصیه کرد که حتما با انجام آزمایش های مخصوص از وضعیت خود درخصوص این بیماری مطلع شوند به ویژه پس از 45 سالگی این کنترل ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
امیری ادامه داد: علاوه براین، کسانی که درخانواده سابقه این بیماری را دارند باید از سنین پایین این بیماری را بطور مرتب کنترل کنند.
در زمان حاضرپنج میلیون تن در کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند.
برچسب ها: بیماری ، پاسخ ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: