کد خبر: ۱۱۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 13
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی اولین کنگره نوروانکولوزی اظهار داشت : متخصصان مغز و اعصاب کشور از رده علمی بالایی برخوردارند و کمبود تجهیزات و سرمایه گذاری های ناکافی از مشکلات این بخش از درمان بیماران است.
به گزارش شفا آنلاین،محمود طباطبایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین کنگره نوروانکولوژی که در سالن همایش‌های بیمارستان بوعلی برگزار شد اظهار کرد: ضرورت  این کنگره‌ها برای افزایش توان علمی مجموعه‌های دانشگاهی که دانشگاه علوم پزشکی آزاد نیز با توجه به رسالتی که در آموزش‌های علمی و ارائه خدمات سلامت دارد موظف برای به روز کردن اطلاعات علمی دانشجویان و اساتید در این زمینه است.

رئیس اولین کنگره نوروانکولوژی با بیان اینکه این کنگره به سرطان‌های دستگاه‌ عصبی مربوط می‌شود در خصوص اهداف آن گفت: مهم‌ترین هدف به روز رسانی اطلاعات اساتید و دانشجویان، بهبود گزارش عملکرد اساتید، یافتن نواقص و کمبودهای آموزشی و شناسایی جایگاه علمی متخصصان این رشته است.

وی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان دستگاه عصبی اظهار داشت: خوشبختانه با توسعه کمی و کیفی که در مراکز دانشگاهی به برکت انقلاب اسلامی روی داده بیماران به هیچ وجه نیاز به اعزام به خارج از کشور پیدا نمی‌کنند و تمام امکانات مورد نیاز در حد توان کشور مهیا است.

طباطبایی افزود: پس از انقلاب سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه پزشکی شده که تا حدودی کشور در رفع نیازهای درمانی و علمی به خودکفایی رسیده اما با ایده‌آل فاصله داریم.

وی در خصوص تشخیص و درمان تومورهای مغز و اعصاب عنوان کرد: درمان در پزشکی به منظور بهبود کیفیت است و نباید به دنبال درمان مطلق بود و با توجه به اینکه هر بخش آسیب‌دیده در بدن توانایی جایگزینی ندارد باید با ارائه خدمات بهتر کیفیت زندگی بیماران را افزایش داد و از درد ناشی  از بیماری آنها کاست.

حسام عبدالحسین‌پور دبیر علمی اولین کنگره نوروانکولوژی اظهار داشت: این کنگره 2 روزه به همت دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت انجمن مغز و اعصاب سرطان‌شناسان، رادیوتراپیست‌ و آنکولوژی‌ها برای اولین بار برگزار می‌شود که از رشته‌های متفاوتی که در زمینه‌ تومورهای مغز، نخاع و ستون فقرات فعالیت می‌کنند برای ارائه راه حل بهتر درمانی دعوت شده است.

وی با بیان اینکه با دعوت از جراحان جوان مغز و اعصاب از آنها حمایت می‌شود گفت: با هدف جایگزینی این جراحان به جای جراحان پیشکسوت و ارائه درمان‌های به روز جهانی از این افراد حمایت می‌کنیم.

دبیر علمی اولین کنگره نوروانکولوژی مهم‌ترین دستاوردهای این کنگره را تیمی شدن بخش درمان، آموزش روش‌های جدید و معرفی نسل جدید متخصصان به بیماران دانست و افزود: در این کنگره یک کارگاه آموزشی برای استفاده از استروتاکسین در تومورهای مغزی برای شناسایی محل تومور در داخل جمجمه از خارج از بدن و ردیابی آن برای جراحی و تشخیص بیماری است.

عبدالحسین‌پور در زمینه شایع‌ترین تومورهای مغز و اعصاب بیان کرد: شایع‌ترین تومور در داخل مغز متاسکاتیک نام دارد که از جای دیگر نشأت می‌گیرد و مغز را درگیر بیماری می‌کنند.

فرید نژاددادگر دبیر اجرایی این کنگره با بیان اینکه تأکید کنگره و یافته‌ها و تازه‌های تشخیص و درمان تومورهای مغز و اعصاب است گفت: این کنگره با استقبال خوبی از متخصصان رشته‌های مختلف که در درمان و تشخیص تومورهای مغز و اعصاب فعال هستند مواجه شد و تعداد 20 مقاله با کیفیت  بالا و مطابق یافته‌های جدید ارائه شده است.

 وی با اعلام اینکه 60 سخنرانی کوتاه از برگزیدگان رشته‌های مختلف در کنگره نوروانکولوژی ارائه می‌شود تصریح کرد: جدیدترین یافته‌های مطرح در دنیا به اطلاع متخصصان برسانند و در سطح علمی آن‌ها را افزایش دهند.

نژاد دادگر با بیان اینکه مقالات ارائه شده در سطح بالایی هستند تصریح کرد: نوروانکولوژی و تومور های مغز و اعصاب از مشکلات علم پزشکی که درمان آن‌ها سخت‌ و پیچیده می‌باشد و درصد موفقیت برخی از آن‌ها پایین است.

وی افزود: با توجه به اینکه نسبت به گذشته موفقیت‌های بسیاری بدست آمده و بیماران نسبت به یکی دو سال قبل منعفت‌های بسیاری از درمان می‌برند با اجرای این کنگره خواستار بروز شدن این علم هستیم.

دبیر اجرایی اولین کنگره نورانکولوژی در زمینه جایگاه ایران در جراحی مربوط به این حوزه اظهار داشت: در این زمینه بسیار غنی هستیم و مقایسه بین همکاران فعال در خارج از کشور و اساتید ایران نشان می‌دهد که در این حوزه بسیار خبره و بروز هستیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات در تجهیزات و امکانات مربوط به پرتو درمانی و رادیوتراپی گفت: کمبود تجهیزات به سرمایه‌گذاری‌های بالا نیاز دارد و آثار مشارکت دولت و بخش خصوصی هستیم.

نژاد دادگر با بیان اینکه پس از بروز رسانی تجهیزات می‌توانیم ادعا داشته باشیم که هیچ بیماری نیاز به درمان در خارج کشور ندارد تصریح کرد: با توجه به ارتباطات خوبی که از طریق کنگره‌ها و برنامه‌های بین‌المللی در خارج از کشور داریم و متخصصان دوره‌های مداوم آموزشی را می‌گذرانند مشکلی از نظر علمی نداریم و تنها کمبود مربوط به تجهیزات و امکانات است.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان این کنگره گفت: در حدود 250 نفر از متخصصان تاکنون ثبت‌نام کرده اند که این تعداد در حال افزایش است و تعدادی از همکاران ایرانی در مراکز خارج از کشور در چند سخنرانی حضور دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: