کد خبر: ۱۱۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت>مدیرتوسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از صادرات یک میلیون دلاری محصولات دانش بنیان درسال 94 خبر داد وگفت: تاکنون 53 محصول در مراکز رشد دانشگاه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تولید شده است.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدرضا منظم به کیفیت قابل قبولی این محصولات اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال اخیراً دستگاه الکتروریس صنعتی به کره جنوبی صادر شده است.
وی به افزایش شرکت های دانش بنیان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال 93 در مجموع 3 یا 4 شرکت دانش بنیان در دانشگاه فعالیت داشت در حالیکه در سال 94، این رقم به 35 شرکت رسیده است.
مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی به بیان اقدامات انجام شده در محور کارآفرینی و خلق ثروت پرداخت و افزود: در زمینه پژوهش های فناورانه که یکی از شاخص های این محور است؛ در سال گذشته، 121 طرح، عقد قرارداد و اجرا شد که بیش از 80 میلیارد ریال جذب منابع برای دانشگاه به همراه داشت.
منظم ایجاد مرکز رشد جدید و شرکت های دانش بنیان را شاخص دیگر این محور عنوان کرد و افزود: دانشگاه 5 مرکز رشد دارد و در حال پیگیری ایجاد 2 مرکز رشد دیگر است که یکی به دانشجویان بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص خواهد یافت و دیگری در حوزه فناوری سلامت به فعالیت می پردازد.
مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سهامداری دانشگاه در دو صندوق غیر دولتی سلامت تهران و تجهیزات پزشکی گفت: لازمه تجاری سازی همکاری با بخش خصوصی است به این منظور از سال گذشته قرارداد عاملیت با صندوق تجهیزات پزشکی منعقد و بخشی از کارها آغاز شده است.
وی با اشاره به شاخص ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه گفت: از سال گذشته، برای نخستین بار، 18 آبان را به عنوان روز فناوری سلامت نام گذاری کردیم و هر سال برنامه مفصلی به این منظور خواهیم داشت.
برچسب ها: الکتروریس ، دانش ، فعالیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: