کد خبر: ۱۱۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس برنامه میانسالان و سالمندان شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: کمبود ویتامین D3 در بدن سنین مختلف افراد جامعه باعث بروز انواع بیماری ها می شود.
به گزارش شفا آنلاین،فاطمه شریف افزود: آثار منفی که کمبود ویتامین D3 روی سلولهای بدن ایجاد می کند و عوارض وبیماری های ناشی از این کمبود به قدری زیاد است که نیاز به بحث گسترده دارد و باید افراد از آن اطلاع پیدا کنند.

وی اظهارکرد: افزایش احتمال ابتلا به سرطان، افسردگی، راشیتیسم، کاهش جذب کلسیم، افزایش مرگ ومیر و ایجاد دیابت نوع1 از عمده عوارض بروز بیماری ها در اثر کمبود این ویتامین است.
وی به نشانه های کمبود ویتامینD3 در بزرگسالان اشاره کرد و گفت: خستگی عمومی بدن، ضعف ماهیچه ای، درد استخوانی که بیشتر درساق پا ودنده ها دیده می شود از مهم ترین این نشانه هاست.
این کارشناس بیان کرد: مصرف این ویتامین در برخی موارد باید با تجویز ومشورت باشد که افراد مبتلا به سارکوئیدوزیس (بیماری با علت ناشناخته ای است که در آن التهاب در گره های لنفاوی، ریه ها، کبد، چشم ها، پوست و دیگر بافت ها رخ می دهد)، هیپرپاراتیروئیدیسم(پرکاری پاراتیروئید)، بیماری کلیوی، هیستوپلاسموزیس (عفونت ریوی ناشی از استنشاق هاگ قارچ در خاک و فضولات پرندگان و خفاش رشد می کند) از جمله آنهست.
وی گفت: سوختن چربی در سلولهای سراسر بدن، موثر در بهبود سلامت استخوانها، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع1، کاهش ابتلا به سرطان، افزایش طول عمر، جلوگیری از ابتلا به بسیاری از انواع بیماریها، کاهش علائم بالینی افسردگی، تاثیر مثبت درمانی بربیماریهای قلبی وعروقی شامل فشارخون بالا و کلسترول خون بالا، موثر در درمان بیماریهایی همچون آرتریت روماتوئید، ضعف عضلانی، بیماری ام اس، برونشیت -بیماریهای دهان ودندان، تقویت سیستم ایمنی بدن وپیشگیری از بیماریهای خود ایمنی، موثر در افزایش قدرت عضلانی وعملکرد ایمنی وکاهش التهاب و در افزایش جذب کلسیم در روده کوچک و کاهش چربی شکم از عمده تاثیرات مثبت وجود ویتامین D3 در بدن است.
کارشناس برنامه میانسالان و سالمندان شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: این شبکه باتوجه به اهمیت این مهم، به افراد میانسال 30 تا 59 سال و سالمند 60 سال به بالا که برای انجام مراقبت های بهداشتی به مراکز بهداشتی درمانی منطقه خود مراجعه می کنند ویتامین D3 توزیع می کند.
وی گفت: امیدواریم با این خدمات رسانی گامی در جهت رفع کمبود ویتامین 3D در افراد و پیشگیری از انواع بیماریهای درآنها برداشته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: