کد خبر: ۱۱۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>اجتماعی> دانشجوی سال اول دستیار ارتوپدی اوردوز و فوت کرد! خبر کوتاه است اما شوکه‌کننده. عده‌ای مدعی‌اند که طولانی‌بودن کشیک‌های این رزیدنت به دلایل نامعلوم، باعث‌شده که او بخواهد با استفاده از مواد مخدر خود را بیدار نگه‌دارد تا باز کشیک بدهد؛ اما یک منبع آگاه در وزارت بهداشت می‌گوید: «هر انسان عاقلی با چند دقیقه فکر کردن متوجه می‌شود که مصرف مواد مخدر به خاطر کشیک زیاد حرف عاقلانه‌ای نیست.
به گزارش شفا آنلاین، به نقل از سپید  اگر خود شما چند روز نتوانید بخوابید، آیا مواد مخدر مصرف می‌کنید؟ اصلا کسی که اعتیاد ندارد برای بی‌خوابی به مواد مخدر روی می‌آورد؟» این منبع آگاه مدعی است که فوت این دانشجو به خاطر ساعت زیاد کشیک نبوده است.

       سیدمحمد جمالیان، رئیس بیمارستان ولیعصر اراک درباره حادثه اوردوز رزیدنت ارتوپدی گفت: «هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی راجع به حادثه نداده است. در کنار بدن این فرد دو عدد سرنگ هم بود که ما آن‌ها را هم به پزشکی قانونی داده‌ایم تا بررسی کنند.» جمالیان درباره وضعیت کلی این دانشجو در یک سال دوره تحصیلش گفت: «این دانشجو از رزیدنت‌های خوب ما بود. بعضی استادها می‌گویند که چند باری سر کلاس چرت می‌زده و خواب‌آلود بوده که بعد از پرسیدن، او منکر مصرف شده و علت خواب‌آلودگی‌اش را شب‌بیداری و درس خواندن اعلام کرده است.»

       رئیس بیمارستان ولیعصر اراک به این سوال که آیا درست است که این دانشجو مدت طولانی را کشیک می‌داده یا نه، پاسخ داد: «کشیک‌ این دانشجو مطابق بقیه رزیدنت‌ها بوده است. رزیدنت‌ها طبق ساعت مشخصی کشیک می‌دهند و این دانشجو هم مشکل آموزشی نداشته و تحت‌فشار آموزشی نبوده که بگوییم کشیک بیشتری داده است اما کلا کشیک رزیدنت‌های ارتوپدی سنگین است.»

       وقتی از او سوال می‌شود که این رزیدنت دقیقا چند ساعت کشیک بوده، جواب داد: «۲۴ ساعت کشیک داده است.»

       به گفته جمالیان این دانشجو در اتاق عمل بوده که از اتند خود می‌خواهد به دستشویی برود. مدتی می‌گذرد و رزیدنت برنمی‌گردد. اتند که نگرانش می‌شود به دنبال او به دستشویی می‌رود اما هرچه در می‌زنند جوابی نمی‌گیرند. وقتی در را باز می‌کنند رزیدنت سال اول ارتوپدی درحالی‌که اوردز کرده، روی زمین افتاده است. حسن احمدطاهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پاسخ به خبرنگار سپید درباره حادثه اتفاق افتاده می‌گوید که فقط با روابط عمومی صحبت کنید و تلفن را روی خبرنگار قطع می‌کند. این در حالی است که ایسنا مصاحبه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی منتشر کرده است.

       ‌به نوشته ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از فوت رزیدنت جوان ارتوپدی اتاق عمل بیمارستان ولیعصر (عج) در حین کار خبر داده و گفته است: «متوفی، اهل زاهدان و دانشجوی سال اول ارتوپدی بود که به دلیل مصرف مواد مخدر در بیمارستان ولیعصر (عج) فوت کرد.» او با تاکید بر اینکه این موضوع به‌هیچ‌عنوان خودکشی نبوده است و به‌واسطه نوع مصرف یا دوز مصرف مواد مخدر این اتفاق رخ‌داده است، گفت: «دانشجویان رشته پزشکی در کنار ارزیابی‌های علمی تحت ارزیابی‌های اخلاقی هم قرار می‌گیرند، اما مسئله اعتیاد هر زمانی ممکن است بروز پیدا کند.»

       این مصاحبه در حالی در خبرگزاری دانشجویان ایران منتشر شده که میرزابابایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با سپید مدعی است که طاهراحمدی، رئیس این دانشگاه با هیچ رسانه‌ای مصاحبه رسمی نکرده است. میرزابابایی می‌گوید: «چیزی که در رسانه‌هایی مثل ایسنا منتشر شده است، شرح ماوقع است البته آن‌ها با ما مصاحبه نکرده‌اند اما همه اطلاعات همان چیزی است که آن‌ها نوشته‌اند.»

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه می‌دهد: «اصل ماجرا واقعیت دارد اما چندوچون و جزییات ماجرا هنوز مشخص نیست. ما نمی‌توانیم با آبروی آن رزیدنت و خانواده‌اش بازی کنیم. این رزیدنت خودکشی نکرده و هنوز جوابی از طرف پزشکی قانونی به هیچ کجا اعلام‌نشده است. بعد از اعلام نتیجه پزشکی قانونی، سخنگوی وزارت بهداشت، آقای حریرچی نتیجه را به‌صورت رسمی اعلام می‌کنند.» او به این سوال که شما نمی‌خواهید شرح ماوقع را بگویید جواب می‌دهد: «همان‌طور که گفتم همه‌چیز همانی است که در رسانه‌ها منتشرشده است. هر چیزی که من یا دکتر طاهری بگویم غیررسمی است. منتظر اعلام دکتر حریرچی بمانید.»

حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم در پاسخ  گفت: «به همان چیزهایی که دکتر طاهراحمدی گفته‌اند بسنده کنید.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سر کلاس ؟؟؟ !!!چرت میزده؟؟!!! کدوم کلاس آخه؟ همش کشیکه ! معلومه چقدر منبع موثقه
نرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
خدا... اینقدر فشار میارن که راهی جز این کار براشون باقی نمونی لطفا یه خورده حساب ادمیت روی کادر علوم پزشکی ها باز کنن بد نیس
دکتر جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
باسلام ..... .این پسر چرا اونجا را زده در زاهدان همه رشته های تخصصی هستند باید یکی را میزد ومیخوند .ولی من به عنوان پزشک با جرات میتونم بگم که کشیکهای ارتوپدی وزنان وزایمان بسار سنگین هستند ورزبدنتها فوق العادل تحت فشارند ووقتی مشکلی میش میاد مقامات به جای حل مسکل القاب زشت به افراد نسبت میدهند.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
والا اينترنا ك كشيك ميدن تاوقتي آف ميشن ٣٠ساعت ميشه بعد رزيدنته ارتوپدي ك تايم نفس كشيدن نداره فقط ٢٤ساعت كشيك داده!چرا اينقد دروغ چرااينقد آبروريزي
یک دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
بازی کردن با آبروی این مرحوم و خانواده اش تاوان سنگینی داره.یک جای متن نوشته هنوز پزشکی قانونی جواب نداده جای دیگه نوشته همکارش تا پیداش کرده دیده اور دوز کرده.
دانشجوی پزشکی اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
با سلام
من دانشجوی اراک هستم و به خوبی از جزییات موضوع اطلاع دارم... ایشون پیش از این اتفاق بیست و هشت روز کشیک بودن... اونم کشیک های سنگین ارتوپدی... سال بالاییاشون رابطه ی خوبی باهاشون نداشتن و مدام براشون کشیک اضافه میزدن....
دکتر ما به خاطر شغل پدرشون چند سالیه ک زاهدان رفته بودن و به هیچ عنوان نه اهل زاهدان بودن و نه معتاد... دکتر .... به کسی تهمت زدن ک دستشون از دنیا کوتاهه این در حالیه ک خودشون پسر و عروس پزشک دارن چطور نمیترسن سر اونا بیاد من موندم...
بلاخره سزای این کارو میبینن... پدر و مادر این بنده خدا با هزار امید و ارزو ایشونو بزرگ کردن نتیجه اش باید این میشد؟
کاش خبرگزاری ها یه کم بیشتر تحقیق میکردن قبل از این که صحبت های .... رو پخش کنند
مدیر پایگاه باسلام
لطفا ازخانواده این پزشک جوان مرحوم شماره تلفنی دراختیارمابگذارید وچنانچه امکان دارد برای ما عکس ایشان راهم ارسال کنید
درصورت امکان شماره تماس بگذاریدممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
سال دومیشون خودشون بایدموردازمایش قراربگیرن.دوباره این مسله تکرارنشه/
یکی از پرسنل همان اتاق عمل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
نمیدونم با مخدر آور دوز کرده یا چیز دیگه
نمیدونم خودکشی کرده یا بخاطر اعتیاد
فقط میدونم و دیدم که چند ماه پیش همون اوایل که این دکتر جوان رزیدنتی را شروع کرده بودن یک شب بر اثر کار و فشار زیاد که متحمل شده بودن دچار فنت شدن و زمین خوردن و خودما بریدگی های سطحی ایگان رو سوچور کردیم.این را میدانم که اون لحظه که دچار شوک شده بودن مدام هزیون میگفتن که اینا نمیذارن برم خانوادم رو ببینم.مگه ما برده ایم.این رو میدونم که ایشون با توجه به سن کمی هم که نسبت به بقیه رزیدنت ها داشتن به مادرشون وابسته بودن و همیشه از مادر و دلتنگی میگفتن.این رو میدونم و با چشم های خودم دیدم که سال بالایی های ایشون چقدر اذیتش میکردن.به شخصیت او جلوی جمع و کوچیک و بزرگ توهین میکردن.زیرآبش رو پیش اتنت میزدن.این رو میدونم که خیلی مظلوم بود و مظلوم هم رفت.به گفته ی همکاران حاضر درصحنه چند دقیقه قبل از فوت ایشون یکی از اتنت ها جلوی جمع با ایشون بد صحبت کردن و چند دقیقه بعد از فوتش هم همون اتنت به همکاران ما گفتند:"این که مرد ولش کنید بیاید بریم مریض هامون رو عمل کنیم"
متاسفم
خدا رحمتشون کنه
یکی از پرسنل همان اتاق عمل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
من عکس دارم فقط نمیدونم چطور بفرستم براتون
مدیر پایگاه باسلام
لطفا ازطریق تلگرام به شماره 09368815707 ارسال فرمایید باسپاس
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
من ساکن زاهدان هستم و شناخت کامل از مرحوم و خانواده ایشان دارم جوونی که با این همه سختی و مشکلات به این مرحله می رسد چرا مسئولین رده های بالاتر با بی مسئولیتی تمام و کشیک ها ی سنگین چنین جنایاتی را انجام می دن و بعد هم انگ اعتیاد تزریقی می زنن از خدا نمی ترسن که این بلا سر خودشون و خونوادهشون بیفته جوون پاک و بی ریا و نماز خون و درس خون بازی با آبروی مومن خیلی راحته ؟ !!!!!!
sarvin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
همش دروغه.پسره سالم بوده معلوم نیس چیکارش کردن.24 ساعت نه و 36 ساعت کشیک میداده....

خدا ازتون نگذره که تهمتم میزنین و انگ اعتیاد میزنین که خودتون رو تبرئه کنین.اما بدونین رئیس علوم پزشکی زاهدان به شدت پیگیره که چی شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
واقعا برای این دروغ ها متاسفم
من که اینترن اراکم 30ساعت کشیک میدم بعد ارتوپدی به اون سختی همراه کشیک اضافه رزیدنتش 24ساعت کشیک میده؟؟؟؟؟
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
این رزیدنت بنده خدا 28 هشت شب کیشیک بوده،24 ساعت کجا بود!!! اینو تو بیمارستان همه میدونن و اون مرحوم انقد مظلومه که این تهمت ها به هیچ وجه قابل باور نیست،متاسفم واسه اونایی ک اینجوری شایعه سازی کردن
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
من مرحومو میشناختم ایشون 28 شب کیشیک بوده بنده خدا 24 ساعت کجابود!!!!!هرکسی ک ایشونو دیده حتی یکبار و میشناخته شون میدونه که همه این حرفای پشت سرش دروغ محضه،اصلا امکان نداره.بنده خدا زیر بار کشیک های سنگین دووم نیوردن.متاسفم واسه کسایی ک قضاوتش کردن.اون مرحوم بهترین رزیدنتی بود ک توی عمرم دیده بودم
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
واقعا متاسفم برای انسان نماهایی که به راحتی تهمت و افترا می بندن چطور می تونین به یه جوون پاک تهمت بزنین همتون سزای کارتونو میبینید شک نکنید روزی کارما به سرتون میاد
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
سلام
باز هم بی کفایتی و بی لیاقتی مسؤلین و باز هم بی قانونی مملکت...
شرایط رزیدنتی اونم سال یک خودش از لحاظ فشار کار و بی خوابی از اوردوز کشنده تره و علتش بی قانونی اموزش پزشکیه
اصلا من اینو میخوام بدونم که اون پزشکی که سی ساعت بیدار بوده و همشم سرپا بالاسر مریض چرت میزده ،چطور ازش انتظار کار بدون خطا دارید؟؟؟هرکی میگه میتونه بیاد تا ببرمش پا به پای رزیدنت سال یک بدوه تا متوجه بشه چی میگم،بابا جون هشتاد میلیون نفرو بخاطر چی به خطر میندازین؟زنو بچه خودتون برن بیمارستان میذارین رزیدنتی که سی چهل ساعت نخوابیده بیاد خانوادتونو ویزیت کنه؟
این وسط توی این همه بی عدالتی یه انسان جونشو از دست داده،اقای دکتر x صلاحه بخاطر توجیه بی قانونی کشیکای دانشگاهی که شما مسئولشی به اون مرحوم تهمت اعتیاد و تزریق بزنی؟خدا ازتون نگذره
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
این خبر بدون نظر پزشک قانونی بوده
باتوجه به پستها و نظرات بقیه باید پیگیر نتیجه پزشک قانونی میبودین تا اینجا که شایعه پراکنی حساب میشه بدون مدرک
زهرا
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
خدا ازشون نگذره،سینا ساده و پاک بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
سلام.میشه لطفا اگه امکان داره و شما شناختی دارین بیشتر توضیح بدین
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
من پسرخاله مامان وبابای ان مرحومم به جرات میگم جایی که حتی دودسیگاربود ان مرحوم نمی ایستاداینادروغ محضه متاسفم براشون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: