کد خبر: ۱۱۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 07
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امداد رسانی بموقع به مسافران دچار گاز گرفتگی در تونل کندوان خبر داد و گفت: ظرفیت امدادی هلال احمر همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی سه برابر افزایش یافته است.

 به گزارش شفا آنلاین، ناصر چرخساز با اعلام این خبر گفت: بر این اساس ظرفیت خدمات رسانی هلال احمر سه برابر افزایش یافته و چهار هزار نیروی امدادی روزانه برای خدمات‌دهی به مسافران آماده‌باش هستند.
وی ادامه داد:‌ از حدود یک ماه و نیم قبل تمهیدات سفر تابستانه برای تعطیلات عید سعید فطر و شروع دور دوم سفرهای تابستانی آغاز شد و هماهنگی های لازم با پلیس راه، اورژانس و راهداری انجام شده است.
چرخساز با اشاره حجم ترافیک عید فطر و تعطیلات تابستانی افزود: با توجه به تجربیات گذشته از حجم بی‌سابقه تردد خودروها آگاه بودیم و تمهیدات لازم را در نظر داشتیم.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح امداد تابستانه از 15 تیرماه آغاز شده و تا 4 مهر ادامه دارد، افزود: ظرفیت عادی سازمان امداد با شروع تعطیلات تابستانه و آغاز این طرح 3 برابر شده است و یک هزار و 100 پایگاه امدادی و روزانه 4 هزار نیرو در طرح تابستانه در خدمت هموطنان خواهند بود.
**توصیه های امدادی برای سفرهای تابستانه
چرخساز همچنین با تاکید بر توجه مردم به سپری کردن سفری ایمن، توصیه کرد: لازم است مسافران قبل از سفر از شرایط جوی و راهها اطلاعات کافی کسب کنند، وسایل ایمنی کافی و تغذیه لازم را به همراه داشته باشند، خودروی خود را از لحاظ آمادگی و نداشتن مشکل فنی کنترل کنند.
وی یکی از نکات ایمنی در طول مسیر سفر را بالا کشیدن شیشه های خودرو در تونل هایی که دچار ترافیک می شوند،‌اعلام کرد و افزود:‌ اگر مسافران در تونل ها دچار ترافیک شدند، شیشه های خودرو را بالا کشیده و خودروهای خود را خاموش کنند؛ چرا که روشن بودن خودروها سبب جمع شدن گازهای سمی و ایجاد مسمومیت می شود.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص زمان بروز حادثه گفت:‌ مسافران در صورت بروز مشکل صبور بوده و با نیروهای امدادی از طریق شماره 112 تماس بگیرند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش‎‌آمده در روزهای اخیر در جاده چالوس به علت تراکم خودوروها ، اظهار کرد: دو تونل کندوان و تونل پنج که مسافتی حدود 2 کیلومتر طول دارند با حجم ترافیک بالا مواجه شد و برخی از مسافران دچار گازگرفتگی شدند.
چرخساز ادامه داد: به محض اعلام مشکل، به همت نیروهای امدادی تخلیه تونل و ارائه خدمات لازم از جمله اکسیژن تراپی انجام شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: