کد خبر: ۱۱۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 05
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقصر و علت وقوع حادثه انفجار شهران از طریق دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی چمران  افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد حادثه شهران اعلام کرده که مقصر یابی وظیفه این شورا نیست.

وی با اشاره به جزئیات حادثه انفجار شهران خاطر نشان کرد: در مسیر حفاری تونل مترو منطقه شهران حفره بزرگی وجود داشته که بدلیل انجام نشدن اسکنینگ (تصویربرداری) مسیر، وجود این حفره مشخص نبوده است.
چمران با تاکید بر لزوم اسکنینگ مسیر تونل های مترو، اظهار کرد: محله شهران با مشکلاتی مواجه است که مهم ترین آنها وجود انبار بنزین در این محله مسکونی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این انبار در منطقه ای قرار دارد که در صورت وقوع زلزله، منجر به بروز خسارت ها و تلفات جبران ناپذیری در تهران خواهد شد.
وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران لزوم انتقال این انبار نفت را از طریق ارسال نامه به شهردار تهران و وزیر راه و شهرسازی مورد تاکید قرار داده است.
ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد روز جمعه(28 تیرماه) در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار - شمال غرب تهران - حادثه انفجار لوله گاز رخ داد.
انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 100 متر و عرض و عمق بیش از 50 متر شد و دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند.
این حادثه منجر به مرگ دو نفر از کارگران شرکت مترو شد.

برچسب ها: شهرسازی ، شهران ، حادثه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: