کد خبر: ۱۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در صورتی که خرافه گرایی و گرایش به رمالان و فالگیران در سطح جامعه رشد پیدا کند باید بپذیریم که کم کاری از سوی وزارت بهداشت؛ دانشگاه ها و رسانه ها است.
دکتر محمدآقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره علت گرایش افراد جامعه حتی اقشار تحصیل کرده به سمت رمالان و فالگیران سودجو بیان کرد: متأسفانه خرافه گرایی در همه جوامع وجود دارد و این امر تنها مختص جامعه ایران نیست.

وی تمایل به خرافه گرایی را ناشی از جهل افراد برشمرد و تصریح کرد: حال هر چقدر که سطح سواد اجتماعی ارتقاء یابد- البته نه فقط سطح سواد بلکه به معنی اطلاعات کامل و دوری جستن از عقاید انحرافی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها- منجر به کاهش خرافه گرایی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که رسانه ها یکی از ابزارهای کنترل و مقابله با خرافه گرایی هستند؛به خبرنگار شفا آنلاین گفت: مردم باید توجه داشته باشند که فرهنگ اصیل باستانی و دین مترقی ما به دور از خرافه است.

وی  تأکید کرد:پس با این اوصاف و با توجه به جامعه با سواد کشورمان انتظار رشد خرافه گرایی و گرایش به رمالان و فالگیران که قصد سودجویی از افراد ساده لوح را دارند نیز نداریم.ضمن اینکه افزایش این امر ناشی از از کم کاری ما، دانشگاه ها و رسانه ها است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فالگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
من فال قهوه و اسطرلاب و.... انجام داده ام و پیش بینی کرده ام حقوق بهورزان و پرستاران در اینده نه چندان دور 000000000000بشه!نظر شما چیه ؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: