کد خبر: ۱۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 03
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >مقاله علمی مشترک اعضای هیات علمی دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز در کنگره جهانی استرس اکسیداتیو 2016 که در دانشگاه سلیمان دمیرل اسپارتا ترکیه برگزار شد، عنوان و جایزه برتر را کسب کرد.
به گزارش شفا آنلاین، ششمین کنگره جهانی استرس اکسیداتیو و کلسیم سیگنالینک با تمرکز بر علوم اعصاب با حضور پژوهشگران و دانشمندان شاخص این حوزه و ارائه مقاله از 25 کشور در دانشگاه یاد شده برگزار شد .
در این کنگره افزون بر 50 مقاله علمی به صورت سخنرانی و 200 مقاله در قالب پوستر ارائه شد که در این بین، مقاله علمی با عنوان 'اختلال در سیگنالینک کلسیم و بروز حرکات متناوب اندام حین خواب در بیماران دچار سندروم وقفه تنفسی انسدادی خواب و پرفشاری خون' از استادان علوم پزشکی شیراز، عنوان نخست را به خود اختصاص داد.
این مقاله علمی بر پایه مشاهدات بالینی و ارزیابی مقایسه ای در 78 بیمار مبتلا به اختلالات مذکور در آزمایشگاه اختلالات خواب مرکز آموزشی درمانی نمازی و گروه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی انجام شده است.
این مقاله از سوی محمد نامی، سمراد محرابی، بیژن زارع، فرشاد نظرآقایی و صبری درمان در این کنگره جهانی ارائه شد و می تواند پیش زمینه انجام مطالعات بیشتر در فازهای آتی تحلیل بانک داده اختلالات خواب را برای گروه پژوهشی نام برده فراهم کند.
بر پایه تفاهمنامه همکاری که بین گروه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشکده سلیمان دمیرل ترکیه منعقد شده است، پرداختن به ظرفیت های همکاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی دو طرف، مورد تمرکز هر دو گروه قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: