کد خبر: ۱۱۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی تا 15تیر تمدید و 67 سوال اشتباه این آزمون نیز حذف شد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین پورکاظمی افزود: از 56 رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در 55 رشته هیچ مشکلی وجود نداشت و فقط در رشته گروه علوم آزمایشگاهی به علت وجود دو دفترچه سوال، نمرات برخی دروس در کارنامه داوطلبان جا به جا شده بود.
وی گفت: برای افزایش ایمنی آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته گروه‌ها دو دفترچه سوال طراحی شده بود تا افرادی که در جلسه آزمون کنار هم نشسته‌اند، سوالات مشابه نداشته باشند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این مسئله باعث شد که در کارنامه تعدادی از داوطلبان این رشته، کلید پاسخنامه سوالات دفترچه A و ‌B جا به جا شده و نمرات تعدادی از داوطلبان به اشتباه در کارنامه آنان درج شود.
پورکاظمی گفت: این اشتباه به سرعت اصلاح شد. برای داوطلبان این رشته کارنامه جدید صادر شد و از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار آنان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد، مهلت انتخاب رشته در این آزمون که پیشتر تا 12 تیر اعلام شده بود،سه روز دیگر یعنی تا سه شنبه 15تیر تمدید شد.
پورکاظمی درباره کلید پاسخنامه اشتباه برخی سوالات نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی برای 56 رشته برگزار شد و در هر رشته نیز 200 یا 300 سوال وجود داشت که در مجموع این تعداد سوالات، 67 سوال اشتباه بود که همه آنها در کلید نهایی پاسخنامه ها حذف شدند.
وی افزود: طبق روالی که هر سال وجود دارد، پس از برگزاری آزمون، از داوطلبان خواسته می‌شود تا مدت حدود یک هفته پس از آزمون اگر به سوالات اعتراض دارند، اعلام کنند و بر مبنای اعتراض داوطلبان و بررسی مجدد،‌ کلید نهایی آزمون مشخص می‌شود.
آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، روزهای 23 و 24 اردیبهشت با شرکت حدود 60 هزار داوطلب در 56 رشته برگزار شد که پس از اعلام کارنامه این آزمون در هشتم تیرماه جاری، تعدادی از داوطلبان روز چهارشنبه (9 تیر) با تجمع مقابل وزارت بهداشت، نسبت به اشکالات و جابجایی در نمره و رتبه و نیز اشکال در برخی سوالات این آزمون اعتراض کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: