کد خبر: ۱۱۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد مهمترین علل مراجعه مددجویی به مدیریت خدمات مددکاری کمیته امداد را به ترتیب به خاطر مشکلات درمانی، اداری، اشتغال و ملاقات با مسئولان عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،مجید زارع فرد با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار و ۲۱۰ متقاضی دریافت خدمت، به مرکز خدمات مددکاری این نهاد مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد مراجعه کننده، ۷۷ درصد آنان خدمت دریافت کرده اند. برخی نیز با یک بار مراجعه دو یا چند خدمت همزمان گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه استان های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در سال های ۹۳و ۹۴ در آمار کل متقاضیان خدمات، صدرنشین هستند تصریح کرد: استانهای البرز، قم و یزد در هر دو سال ۹۳و ۹۴ جزو استانهایی بودند که کمترین مراجعه را به مرکز مددکاری کمیته امداد داشته اند.

زارع فرد با بیان اینکه مرکز خدمات مددکاری به عنوان مرکز پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات مردمی و بازوی اجرایی کمیته امداد و نیز حلقه اتصال افراد مراجعه کننده با سازمان ها، نهادها و مراکز مختلف است افزود: طی سال های یاد شده مراجعه مردان، افراد متاهل و ساکنین شهرها بیشتر از تعداد زنان، مجردها ، مراجعین روستایی و معلولین بوده است. ۳۸درصد مراجعین به مرکز مددکاری این نهاد بصورت شخصی (خودمعرف) بوده که با تشخیص مددکاران مورد مساعدت قرار گرفته اند.

زارع فرد با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی پرداخت هزینه های بستری این مرکز به مراجعه کنندگان یادآورشد: این مرکز سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه بستری به مددجویان روستایی، بیماران صعب العلاج و خاص و همچنین مراجعان نیازمند از استان های محروم کشور پرداخت کرده است. هزینه سهم بیمار به علت اجرای برنامه تحول سلامت، تلاش مددکاران، مساعدت از مددکاری بیمارستان ها در قالب تخفیف از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی و جذب خیران و افراد نیکوکار طی دو سال گذشته کاهش داشته است.

وی گفت: ماهیت واحد خدمات مددکاری این نهاد به گونه ای است که باید خدماتی با کیفیت بالا و در کوتاهترین زمان به مراجعه کننده ارائه شود لذا پایش مکرر کیفیت ارائه خدمات و رضایت مراجعین مرکز به عنوان شاخصه مهم به منظور ارائه خدمات بهینه و مطلوب ضروری است.

مدیرکل خدمات مددکاری با بیان اینکه برخی از بیمارانی که طبق تائید پزشک معالج باید به مراکز درمانی استان ها مراجعه کنند این نهاد کمک هزینه، اتوبوس، قطار یا هواپیما برای آنانپرداخت می کند، افزود: مرکز خدمات مدکاری کمیته امداد سال گذشته برای ۱۶ هزار و ۸۶۰ خانوار حواله بلیط به مبلغ بیش از ۸.۵ میلیارد ریال صادر کرده که نسبت به سال۹۳ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. استان های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه طی دوسال گذشته پرمراجعه ترین استان های کشور برای دریافت حواله بلیط بوده اند.

زارع فرد گفت: مرکزخدمات مددکاری این نهاد به افرادی که به دلیل دوری محل سکونت و بعد مسافت به استان ها اعزام می شوند کمک هزینه در راه مانده نیز به صورت نقدی پرداخت می کند. سال گذشته این مرکزبیش از ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال کمک هزینه در راه مانده به مراجعان پرداخت کرده که نسبت به سال ۹۳، افزایش ۶۴درصدی داشته است.

مدیرکل خدمات مددکاری با اشاره به اینکه نوع دیگری از خدمات این مرکز اسکان موقت به افرادی که برای پیگیری امور درمانی، اداری و دیدار به تهران مراجعه و سرپناهی ندارند است، بیان کرد: سال گذشته برای بیش از ۱۷ هزار مراجعه حواله اسکان به مبلغ بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صادر شده است که این رقم نسبت به سال ماقبل آن رشد ۳۶ درصدی داشته است. استان های لرستان ، کرمان و ایلام طی دو سال گذشته بیشترین دریافت کنندگان خدمت اسکان بوده اند.

زارع فرد با اشاره به پرداخت هزینه های موردی مرکز خدمات مددکاری این نهاد خاطر نشان کرد: این تسهیلات به نیازمندانی که به صورت موردی از این نهاد درخواست خدمت می کنند بصورت بلاعوض پرداخت می شود بطوری که این خدمت سال گذشته ۱۳درصد نسبت به سال ۹۳ رشد و تعداد افراد دریافت کننده از این تسهیلات نسبت به سال ماقبل آن ۴۳ درصد افزایش داشته است. سال گذشته بیش از یک میلیارد و  ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات به ۶۵۰ نفر از متقاضیان پرداخت شده است. استان های تهران، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بالاترین میزان مساعدت موردی را از این مرکز دریافت کرده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: