کد خبر: ۱۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بهبود گستران همگام گفت: خیرین علاقه ای به کمک برای بهبود زنان معتاد ندارند و آنها را حمایت نمی کنند و حال آنکه مردان معتاد از کمک خیرین بخوبی برخودار می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه محب علی اظهار داشت: به نظر می رسد برای خیرین قدری سخت است که به زنان معتاد کمک کنند درحالی که با توجه به نقش مهمی که زنان درخانه به عنوان مادر و همسر و نیز در اجتماع ایفا می کنند باید کمک رسانی به این قشر بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد از دولت یارانه دریافت می کنند، اظهارداشت:‌ از دولت می خواهیم تا به زنان معتاد توجه بیشتری داشته باشند و برای بهبودی و درمان آنان به مراکز ترک اعتیاد کمک بیشتری کنند.
محب علی تاکید کرد: هیچ معتادی به صورت اجباری به این مرکز آورده نمی شود و زنان معتاد داوطلبانه خود به این مراکز جهت درمان مراجعه می کنند.
مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد بهبود گستران، هزینه نگهداری ماهانه هر معتاد را به صورت شبانه روزی 480 هزار تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ بسیار ناچیز است و نیمی از آن بابت درمان معتادان صرف می شود و باید حداقل 200 تومان دیگر به این مبلغ اضافه شود.
وی افزود: در مراکز به بازپروری معتادان به روش آموزش های مهارتی توسط روانشناسان، مشاوران، ‌مددکاران کمک می شود تا آنان به سلامتی جسمی و روانی و نیز پاکی برسند.
محب علی، نبود فضای باز کافی برای هواخوری زنان، ‌کمبود جا و عدم برخورداری از امکانات گاز شهری را از عمده ترین مشکلات این مرکز ترک اعتیاد بیان کرد و گفت: امیدوارم با کمک دولت امکانات مناسبی در اختیار مراکز ترک اعتیاد زنان گذارده شود.

** دو سئوال از زنان معتاد
این مسئول مرکز ترک اعتیاد گفت: همه زنان معتاد در طول دوره درمان و آموزش های ویژه بهبودی و بازپروری، باید به این دو سوال آگاهانه پاسخ گویند اول آنکه چرا مواد مخدر مصرف می کردند و دیگر آنکه اکنون چرا مصرف نمی کنند؟ این دو سوال به آنها در پاک ماندن و درمان کمک می کند.
براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌ درحال حاضر 10 درصد کل جمعیت معتادان را زنان تشکیل می دهند.
درحال حاضر یک میلیون و 325 مصرف کننده مواد در کشور وجود دارد.
مرکز ترک اعتیاد بهبود گستران همگام یکی از چند مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی است که در زمینه درمان و بهبود زنان معتاد فعالیت می کند.
برچسب ها: معتاد ، همسر ، یارانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: