کد خبر: ۱۱۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>سلامت>دستگاه ترالی پانسمان شست و شوی اتوماتیک برای نخستین بار در دنیا توسط یک شرکت فن‌آور ایرانی طراحی و ساخته شد.

 به گزارش شفا آنلاین، محمود نادری زاده مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه گفت: ترالی شست‌وشوی پانسمان اتوماتیک با هدف ایجاد و حفظ محیط استریل و افزایش سرعت التیام زخم بیمار طراحی و ساخته شده است.
نادری زاده افزود: از این دستگاه می‌توان در تمام بخش‌های بیمارستان و درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و مطب‌ها برای شست‌وشو و پانسمان زخم بیماران استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت فن‌آور طب گستران جنوب گفت: ترالی پانسمان شست و شوی اتوماتیک برای بهبود زخم بیماران استفاده می‌شود. تفاوت این دستگاه با نحوه پانسمان معمولی این است که عفونت به بیمار منتقل نمی‌شود.
به گفته وی، طبق تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته، بیشترین انتقال عفونت از طریق سرم و بتادین حاصل از پانسمان دستی پرستاران به بیماران منتقل می‌شود.
نادری زاده نحوه عملکرد دستگاه اتوماتیک شست و شوی پانسمان را اینگونه بیان کرد: این دستگاه دارای یک لگن است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد تا به راحتی زیر دست بیمار قرار گیرد. شیر اتوماتیک سرم توسط پدال و بخش بتادین به صورت چشمی کار می‌کند؛ به این ترتیب پرستار به چیزی دست نمی‌زند و آلودگی منتقل نمی شود.
وی ادامه داد: این عملکرد باعث کاهش عفونت بیمارستانی و در نتیجه کوتاه شدن مدت حضور بیماران در بیمارستان و کمتر شدن هزینه ها خواهد شد.
مدیر این شرکت فن‌آور، با تاکید بر نداشتن هیچگونه مشابه داخلی و خارجی این طرح گفت: این طرح در حالا ثبت بین‌المللی شده و وزیر بهداشت خرید تضمینی آن را انجام داده است. بر اساس این طرح هر بیمارستانی که از دستگاه پانسمان شست و شوی اتوماتیک خریداری کند، تنها 50 درصد قیمت آن را پرداخت می‌کند.
دستگاه 'ترالی پانسمان و شست و شوی اتوماتیک' در سومین مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: