کد خبر: ۱۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>سلامت>معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هر واحد تولیدی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، قبل از شروع کار باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،سهیل اسکندری معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  در خصوص اهمیت وجود آرم سازمان غذا و دارو، علاوه بر آرم استاندارد روی بسته بندی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: طبق قانون هر واحد تولیدی قبل از آغاز به کار و حتی قبل از تولید محصول باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرد.

اسکندری ادامه داد: تمام مواد غذایی که وارد یا تولید می شوند، تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارند.قبل از تولید محصول در داخل کشور تمام نظارت ها صورت می گیرد و پس از تولید، مجوز های لازم صادر می شود.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: هموطنان باید با توجه به برچسب محصول،تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مجوزهای بهداشتی که از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده، خرید خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه همین نظارت ها بر کالاهای وارداتی نیز اعمال می شود، بیان کرد: پروانه بهداشتی قبل از ورود محصولات به بازار داخل، اخذ و به محصول تعلق پیدا می کند. مصرف کننده می تواند با توجه به برچسب فارسی نویس روی محصول، اطلاعات لازم را کسب کند.

اسکندری افزود: تخلفات از طریق اعلام شماره پروانه بهداشتی ورود یا شماره پروانه بهداشتی ساخت؛ که زیر آرم سازمان غذا و دارو نقش بسته شده، به دانشگاه های علوم پزشکی، سامانه 1490 و شماره 84248 قابل پیگیری است.
برچسب ها: سازمان ، غذا ، دارو ، آرایشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: