کد خبر: ۱۱۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>اجتماعی> مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد خواب مناسب و کامل باعث می‌شود تا کودکان در دروس ریاضیات، زبان و روخوانی عملکرد بهتری داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین، همچنین این خواب خوب در موفقیت‌های تحصیلی آینده آنها تاثیرگذار خواهد بود.

       براساس تحقیقاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه مک گیل و موسسه بهداشت روانی دانشگاه داگلاس واقع در منطقه کبک کانادا انجام شده، ارتباط معناداری بین کیفیت و میزان خواب کودکان و نوجوانان و سطح و شرایط تحصیلی آنها وجود دارد.

       پژوهشگران این تیم تحقیقاتی برای دستیابی به این نتیجه، خواب تعدادی از کودکان را به عنوان یک گروه آزمایشی بررسی کردند. در این تحقیقات الگوهای خواب همیشگی 75 کودک سالم در سنین مختلف 7 تا 11 سال به مدت پنج شب به وسیله یک دستگاه که همانند ساعت مچی به دست بسته می‌شود، کنترل و درجه‌بندی شد.

       نتایج به دست آمده براساس تجزیه و تحلیل این اطلاعات نشان می‌دهد که برخورداری کودکان از خواب بیشتر به کسب نمرات خوب در ریاضیات و زبان کمک بسیاری می‌کند اما قابل توجه است که این مساله در نمرات دروس علوم و هنر تاثیر خاصی ندارد.

       در همین زمینه یکی از متخصصان روانشناسی بالینی کودکان اظهار داشت که خواب کوتاه و یا کم یک عامل مهم مخاطره‌انگیز در عملکرد ضعیف تحصیلی کودکان به حساب می‌آید که معمولا نادیده گرفته می‌شود. در صورتی که پزشکان در مورد کیفیت و اندازه خواب کودک از والدین سوال کرده و در مورد اهمیت این موضوع برای آنها توضیح دهند، قطعا پدر و مادر نسبت به اهمیت این مساله آگاه می‌شوند، در حالی که اگر این پرسش از سوی پزشک مطرح نشود، والدین از اهمیت این موضوع غافل خواهند شد.

       غربالگری منظم برای مسائل خواب کودکان به ویژه برای دانش‌آموزانی که مشکلات درسی در مباحث ریاضی، زبان یا روخوانی دارند، بسیار بااهمیت است. لازم به ذکر است که عادت دادن کودکان به خواب زودهنگام و کامل، در بهبود وضعیت تحصیلی آنها نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: