کد خبر: ۱۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ وزیر بهداشت عضو هیات علمی این دانشگاه است و ماهیانه هشت میلیون تومان از این دانشگاه قبل از کسر مالیات دریافت می‌کند و از نهاد ریاست جمهوری نیز چهار میلیون تومان فوق العاده شغل دریافت می‌کند.

 به گزارش شفا آنلاین، علی جعفریان شامگاه سه‌شنبه در ضیافت افطاری رئیس جمهوری با اساتید و پزشکان دانشگاه‌های کشور در خصوص پرداخت‌های دانشگاه علوم پزشکی به پزشکان، توضیحاتی ارائه کرد.
جعفریان افزود: در جایی دیدم یک فیش حقوقی با مبلغ 228 میلیون تومان منتسب به وزیر بهداشت عنوان شده است. وزیر بهداشت چون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و ابلاغ او را بنده امضا می‌کنم تاکید می‌کنم که ایشان حقوق هشت میلیون تومانی قبل از کسر مالیات از دانشگاه دریافت می‌کند و هیچ گونه پرداخت دیگری به ایشان در دانشگاه و وزارت بهداشت صورت نمی‌گیرد و از نهاد ریاست جمهوری نیز مبلغی به عنوان فوق العاده مدیریت در حد 4 میلیون تومان دریافت می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هر مبلغی که در دانشگاه پرداخت می شود شفاف است افزود: این طور نیست که از منابع دولتی حقوق و مزایای پزشکان را پرداخت کنیم بلکه پولی است که از راه تعرفه مصوب دولتی به دست می‌آید و بی انصافی است که برخی از موارد را به هم وصل کنیم و غیر واقعی جلوه دهیم.
جعفریان ، دانشگاه علوم پزشکی تهران را بزرگ ترین دانشگاه تهران از نظر حجم عملیات مالی دانست و افزود: هر جا لازم باشد حاضریم هر اطلاعاتی که لازم باشد ، ارائه دهیم.
وی گفت: فیش‌های حقوقی وزیر بهداشت را در اختیار دارم و آن را در اختیار روابط عمومی وزارت بهداشت قرار می‌دهم که در صورت صلاحدید منتشر کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: طبق قانونی که در سال‌های گذشته تصویب شده، بابت کارکرد به گروه هایی مانند کارکنان پرستاری و پزشکی کارانه پرداخت می شود اما طوری برخورد و اعلام می شود که انگار این گونه پرداخت‌ها غیرقانونی، مخفی و غیرعادی است.
جعفریان تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران به حدود هزار و 100 تن کارانه پرداخت می‌شود که به 64درصد از آنها کارانه کمتر از 10میلیون تومانی پرداخت می شود.

** 94 درصد کارانه‌های پزشکان زیر 40 میلیون تومان
به گفته وی 81 درصد از پزشکان کمتر از 20 میلیون تومان و به طور کلی 94 درصد، کمتر از 40 میلیون تومان کارانه دریافت می‌کنند و میزان کارانه، حدود 40 درصد از کارکرد و عملکرد آنها است یعنی هر فردی که به عنوان نمونه 100 واحد کار می‌کند حداکثر 41 یا 42 درصد به او پرداخت می شود و باقیمانده آن صرف پرداخت پرسنلی و هزینه های بیمارستانی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شخصی که برای یکی از بیمارستان های این دانشگاه در یک ماه یکصد میلیون تومان کار کرده ، حدود 40 میلیون تومان کارانه گرفته است و این کارانه خارج از حقوق آنها است.
وی افزود: متوسط پرداختی حقوق برای اعضای هیات علمی بالینی حدود 5.5 میلیون تومان است و افرادی که در مناطق محروم هستند و به صورت تمام وقت جغرافیایی فقط برای بخش دولتی کار می‌کنند، حدود یک میلیون و 700 تا 800 هزار تومان بیشتر است.

**سقف کارانه 70 میلیون تومان
جعفریان ادامه داد: اگر تصور می‌کنیم که پرداخت ها متعارف نیست، ضوابط را باید تغییر دهیم در حالی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دریافت کارانه، سقف 70 میلیون تومان وجود دارد و شاید حدود 25 تا 30 تن به این سقف می رسند که عدد قابل توجهی در میان هزار و 100 کارانه بگیر به حساب نمی آیند.
وی گفت:‌این افراد نیز کسانی هستند که تمام زندگی آنها در بیمارستان‌های دانشگاه می گذرد و از صبح تا شب برای کوتاه‌تر شدن نوبت انتظار بیماران و فعال‌تر شدن اتاق‌های عمل کار می کنند و اینکه تصور کنیم این افراد فقط برای به دست آوردن پول کار می کنند، بی انصافی است.
برچسب ها: ضیافت ، افطاری ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: