کد خبر: ۱۱۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه علوم پرستاری در کشور به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سپرده شد.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی افزود: یکی از اقداماتی که در فاز چهارم طرح تحول سلامت، که تحول در آموزش پزشکی است، انجام شد، ماموریت گرایی دانشگاه های علوم پزشکی است.
وی ادامه داد: در این برنامه جدید به هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، یک ماموریت اختصاصی ابلاغ شده است و تاکنون50 ماموریت به این دانشگاه ها برای حل مسائل حوزه سلامت و رفع نیازهای آموزشی و خدماتی دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.
معاون وزیر بهداشت گفت:‌ ابزار اعمال سیاست وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی هستند که قسمت های قوی و اجرایی وزارت بهداشت، هستند اما متاسفانه تاکنون از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مسائل کشور استفاده نکرده‌ایم و در این زمینه دانشگاههای علوم پزشکی را درگیر نکرده‌ بودیم اما با اجرای طرح تحول سلامت این ضعف جبران شده است.
وی افزود: به عنوان مثال اگر بخواهیم علوم پرستاری در کشور رشد کند، یک کار این است که کارگروهی تشکیل دهیم و یک نفر را به عنوان دبیر این کارگروه منصوب کنیم، این فرد احتمال دغدغه ها و کارهای دیگری هم دارد و ممکن است برای توسعه علوم پرستاری وقت بگذارد یا نگذارد،‌این روشی است که تاکنون انجام شده و خیلی موفق نبوده است.
لاریجانی گفت: در نگاه جدید آمده‌ایم و به یک دانشگاه علوم پزشکی بزرگ مثل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ماموریت داده‌ایم که در زمینه توسعه علوم پرستاری مسئولیت بپذیرد.
وی افزود: در این رویکرد جدید، وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ایجاد رشته های جدید در حوزه پرستاری کمک می‌کند و این دانشگاه مسئولیت دارد که هم در دانشگاه خود علوم پرستاری را به پیش ببرد و هم برای توسعه این رشته در کشور به وزارت بهداشت مشاوره بدهد.
معاون وزیر بهداشت گفت:‌ در واقع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاور وزارت بهداشت برای توسعه علوم پرستاری در کشور است و با مطالعاتی که انجام می‌دهد،‌توصیه های لازم و کارشناسی را برای رفع نیاز کشور در این زمینه ارائه می‌کند.
وی افزود:‌ این دانشگاه طی ماه های گذشته انجام این ماموریت را با دعوت از صاحبنظران رشته پرستاری شروع کرده و چند کارگاه مختلف از اصفهان و یک کارگاه بحث کارشناسی در یزد برگزار کرده است و به زودی گزارش پیشنهادی و توصیه های آن به وزارت بهداشت برای توسعه علوم پرستاری در کشور آماده می شود.
لاریجانی گفت: رویکرد ماموریت گرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شور و شوق آموزش پزشکی را در دانشگاه‌ها افزایش داده است و موجب افزایش نوآوری در دانشگاه‌ها شده است.
تحول در آموزش پزشکی، فاز چهارم طرح تحول سلامت است که مهر سال 94 به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
برچسب ها: سلامت ، آموزش ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: