کد خبر: ۱۱۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 20
شفا آنلاین>اجتماعی>شاید علت استرس شما به این دلیل باشد که بدن شما نمی‌خواهد به شیوه‌ای که شما به آن می‌گویید، بخوابد.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان می‌گویند انسان‌ها همیشه عادت نداشته‌اند آخر شب به خواب روند.   در واقع خوابیدن دو- مدلی شیوه مطلوب خواب انسان‌ها بوده است.

       انسان‌ها در گذشته یکی دو ساعت پس از تاریک شدن هوا می‌خوابیدند و چند ساعت بعد بیدار می‌شدند. انسان‌ها در طول این دوره بیداری شبانه در حالتی از آرمیدگی قرار داشتند، رویاپردازی می‌کردند یا آمیزش جنسی داشتند. انسان‌های قدیم که رسانه‌ها چه اجتماعی و چه غیراجتماعی‌شان ذهنشان را مشغول نمی‌کردند، در این ساعت بیداری صرفا درباره وجودشان و جذابیت‌های همسرشان به تعمق می‌پرداختند. برخی دیگر هم در این مدت بیداری شبانه به کارهای عادی مانند دوخت‌ودوز، خواندن، شکستن چوب و کارهای دیگر به لطف نور چراغ‌های روغنی می‌پرداختند. افراد در آن دوران پس از انجام هر کاری، به بستر بازمی‌گشتند و تا بامداد می‌خوابیدند.

       این الگو از اواخر قرن هفدهم در میان اروپایی‌های شمالی که در آب‌‌وهوایی عالی زندگی می‌کردند، تغییر کرد و آنها از جمله نخستین افرادی بودند که در تمام شب می‌خوابیدند. البته هنوز در میان برخی جوامع مدرن، دو دوره خواب رایج است. برای مثال، در اسپانیا مردم ممکن است یک خواب بعدازظهر داشته باشند و شام را دیروقت در ساعت ۱۱ شب بخورند. کارشناسان می‌گویند شواهد علمی نشان می‌دهد که یکی از دلایل اختلالات خواب ممکن است این باشد که بدن‌ ما به طور ژنتیکی نمی‌خواهد برای یک دوره ۷ یا ۸ ساعته بخواهد. بسیاری از پدیده‌های درون ما ریشه‌هایشان به صدها سال پیش باز می‌گردد. شاید به همین علت است که ساعت‌های بدنی برخی از افراد با نیاز به دو دوره کوتاه‌تر خواب تنظیم شده است. البته افرادی هستند که ترجیح می‌دهند تا هر دوی این مدل‌ها را داشته باشند: یک چرت در بعدازظهر و ۷ ساعت خواب در شب.Inc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: