کد خبر: ۱۱۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 18
شفا آنلاین>سلامت>رییس کارگروه شرکت‌های فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت:سلول های بنیادی موجود در بانک بند ناف خون ضامن سلامتی اجتماع است.
به گزارش شفا آنلاین،مهین نیکوگفتار رییس کارگروه شرکت‌های فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با اشاره بانک خون اظهار داشت: بانک خون بند ناف می تواند در ارتقا سطح سلامت جامعه موثر بوده و امید به زندگی را در بیماران مبتلا به انواع بد خیمی ها بالا می برد و سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف تحت شرایط خاصی جمع‌آوری‌شده و در بانکی در شرایط استاندارد و با کیفیت بالا ذخیره شود.

وی ادامه داد: اگر زمانی به سلول‌های بنیادی برای پیوند نیاز داشتیم، این منبع ارزشمند به راحتی در دسترس قرار گیرد و بتوان برای پیوند از آن استفاده کرد. در کنار منابعی که امروز برای به‌دست آوردن سلول‌های بنیادی مطرح است، خون بند ناف که زمانی به‌عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شد، موردتوجه بسیار قرارگرفته است.

رییس کارگروه شرکت‌های فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در خصوص سرم های خونی مکمل  گفت: سرم خون به دلیل محتوای زیاد فاکتورهای محرک رشد، در انواع مدل های کشت سلولی ‌تاثیر به سزایی در رشد سلول ها دارد و به همین دلیل از سرم خون بند ناف امروزه استفاده گسترده ای در کشت سلولی در تحقیقات و بالین می‌شود. 

نیکو گفتار یادآور شد: فعالیت شرکت آزمایشگاهی پرتو زیست در دو گروه خلاصه می‌شود که گروه اول در حوزه ارائه خدمات بالینی، تشخیصی و تحقیقاتی فلوسایتومتری است و گروه دوم که از اهمیت ویژه ای برخوردار است تولید فرآورده‌های بیولوژیکی است که عمدتاً از خون و ضایعات بیولوژیک خون‌بند ناف حاصل می‌شود.
 
وی عنوان کرد: ژل پلاکتی و همچنین سلول‌های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف مغزاستخوان، بافت جفت، پرده آمنیون، مایع آمنیون و بند ناف است که تمامی این محصولات در سطح آزمایشگاهی تولید و بسیاری از این تولیدات برای مصارف تحقیقاتی استفاده می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: