کد خبر: ۱۱۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی مامایی ایران، گفت: به رغم گذشت بيش از ٦ ماه از مصوبه دولت برای شروع طرح پايلوت پوشش بيمه خدمات مامایی، بيمه سلامت همچنان در اجرای این مصوبه تعلل می كند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناهید خداکرمی اظهارداشت: وزير محترم رفاه حمايت از بنگاه های كوچک اقتصادی را برای رفع مشكل بيكاری از برنامه های وزارت رفاه اعلام كرده اند و من بايد بگویم كه تعلل در اجرای مصوبه دولت، مطب های مامایی را به تعطيلی كشانده است.

وی از مطب های مامایی به عنوان بنگاه های كوچک اقتصادی نام برد كه نقش ويژه ای در حفظ منابع اقتصاد سلامت و همچنين ارايه خدمات استاندارد سلامت باروری به خانواده ها دارند.

خداکرمی افزود: مراجعين مطب های مامایی اغلب زنان و دختران محروم و بيمه شده ساكن در مناطق غير برخوردار هستند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران، تاکید کرد: ادامه بي توجهي به اجرای مصوبه دولت علاوه بر اينكه نارضايتی و بی اعتمادي به دولت تدبير و اميد را در پی خواهد داشت، سبب ادامه روند تقاضای القایی و هدر رفت منابع اقتصاد سلامت شده و همچنان منابع محدود صندوق های بيمه در قبال مداخلات غير ضروری دوران بارداری  هدر خواهد داد.

خداکرمی اظهارداشت: اين حق بيمه شدگان است كه خدمات مامایی با كيفيت دريافت كنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد برخی كارشناسان و مديران ميانی كه دلشان با دولت نيست به شيوه های مختلف با كارشكنی در اجرای مصوبات دولت، سعی در ايجاد نارضايتی و ناامیدی مردم از دولت يازدهم دارند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران، تاکید کرد: این شيوه تخريبی را در وزارت بهداشت نيز شاهديم كه چگونه در طرح «مراقب سلامت» سبب بروز نارضايتی در ارايه دهندگان خدمت و مردم شده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: