کد خبر: ۱۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 17
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بهزیستی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که مطالبه 20 ساله مردم بود و بیش از 10 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین شهرهای کشور را زیرپوشش قرار داده، از جمله اقدام های موفق دولت یازدهم است.
به گزارش شفا آنلاین،انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه شب در همایش پاسداشت عملکرد دولت تدبیر و امید با عنوان ' ضیافت 24 در امتداد امید ' در نوشهر افزود: در راستای حمایت از بیماران 32 قلم دارو برای بیماران ناباروری و 550 قلم دارو برای بیماران صعب العلاج در بسته حمایتی قرار گرفت که این اقدام دولت باعث کاهش نگرانی این گروه از افراد جامعه شده است.
وی ادامه داد: با تلاش دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور با کاهش 29 درصدی از 51 درصد به 22 درصد رسید.
محسنی بندپی گفت: شاخص فلاکت که مجموع 2 عدد شامل نرخ تورم و بیکاری است در شروع دولت تدبیر و امید بالای 51 درصد بود.
وی تصریح کرد: این دولت تلاش کرد در شرایط کنونی نرخ تورم را به 11 درصد و نرخ بیکاری را نیز به 11 درصد برساند و در جمع شاخص فلاکت هم در جامعه به 22 درصد رسید.
محسنی بندپی گفت : تورم در جامعه باعث توزیع نابرابر درآمدها و همچنین اختلاف طبقاتی می شود و در چنین شرایطی کاهش نرخ تورم و برگشت به مسیر انضباط مالی و کنترل تورم کار دشواری بوده است .
وی افزود: در کنار کنترل تورم ارزنده ترین اقدام دولت، اجرای هوشمندانه و کارشناسی برای انتخاب تیم هسته ای با ویژگی های منحصر به فرد بود که توانست با گفتمان دیپلماسی و با حمایت رهبری و هدایت رئیس جمهوری مذاکرات را به سرانجام برساند و امروز زمان آن رسیده است تا اثرات خود را نشان دهد.
وی اظهارکرد: دولت با وجود وضعیت مالی نامناسب همراه با تحریم و فروش نرفتن نفت، لایحه حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارائه کرد که در آن برای 2 میلیون معلول کشور حداقل حقوق قانون کار و معافیت مالیاتی و گسترش فضای نگهداری برای آنان در جامعه پیش بینی شده است.
محسنی بندپی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس جمهوری خواستار فراهم کردن لوازم تجهیزاتی و کمک توانبخشی برای تمام معلولان کشور شد و در این راستا نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بودجه 95 دستور 2.5 برابر کردن بودجه تجهیزات و لوازم بهزیستی کشور را برای تامین درخواست معلولان داد.
وی با اشاره به مساله اشتغال معلولان در زمان دولت نهم و دهم گفت : در این هشت سال حدود پنج درصد اشتغال فراهم شد ولی در دولت تدبیر و امید یعنی در سه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده است .
محمد کثیری رئیس شورای هماهنگی اصلاح ‌طلبان نوشهرنیز در این همایش گفت: در سه سال گذشته دولت یازدهم نابسامانی‌های مزمن را ساماندهی کرد و با توجه به چالش‌های بین‌المللی حق هسته‌ای ملت ایران حفظ شد.
در این همایش مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حضور داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: