کد خبر: ۱۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 15
شفا آنلاین>سلامت>معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ستاد آسیب های اجتماعی در این معاونت وزارت بهداشت شکل گرفته و محورها و اولویت بندی ها نیز مشخص شده است.

 به گزارش شفا آنلاین، سید محمد هادی ایازی در شانزدهمین نشست ستاد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به وجود 75 درصدی عوامل مرتبط با سلامت در خارج از نظام سلامت، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سایر دستگاه های دولتی در جهت تامین منافع سلامت مردم تاکید کرد.
وی گفت: یکی از محورهای معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت است که تعداد آن در کشور حدود 620 سازمان است و برخی از آنها دارای 170 شعبه در تمام استان‌ها هستند که فعالیت گسترده ای را در سطح کشور انجام می دهند.
ایازی یکی دیگر از محورهای مهم فعالیت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت را خیرین و خیریه های سلامت دانست.
وی گفت: تقویت زیرساخت های حوزه سلامت تنها از راه مشارکت مردمی امکانپذیر است بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و علیرغم وجود مجمع خیرین سلامت، دانشگاه ها نیز در این حوزه فعال شده اند. خیرین در سال گذشته، هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده‌اند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بنا داریم تمام اقدامات معاونت اجتماعی وزارت بهداشت را در بستر فن آوری اطلاعات انجام دهیم، افزود: اولین اقدام ما در این حوزه، راه اندازی سامانه یاس 190 به آدرس YAS190.IR به منظور کمک خیرین به مراکز بهداشتی و درمانی بود و در ادامه قصد داریم تا اقدامات و امور سازمان های مردم نهاد را نیز در بستر فن آوری اطلاعات انجام دهیم و در مولفه های اجتماعی اثرگذار بر حوزه سلامت نیز چنین ساز و کاری را با کمک معاونت بهداشت دنبال می‌کنیم.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی ها برای طراحی پویش گسترش استفاده از شیرمادر به مناسبت 10 مرداد، روز جهانی شیرمادر انجام و وظایف سایر دستگاه ها نیز به طور دقیق مشخص شده است.
در پایان این نشست، مدیران کل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت معرفی شدند و احکام خود را دریافت کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: