کد خبر: ۱۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی گفت: در حوزه تولید سلول های بنیادی جنینی نیازمند ترسیم اهداف بلندمدت با همکاری دانشگاه های فعال در این زمینه هستیم.

  به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه در چهارمین نشست کارگروه بیولوژی تولیدمثل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول­های بنیادی در زمینه افزایش سلول­های بنیادی جنینی با استفاده از سلول های ips اظهار کرد: هدف این ستاد حمایت از تولید محصولات سلولی و ارائه خدمات سلولی در زمینه­های مختلف است.
وی با تاکید بر تولید اسپرم از سلول های ips با استفاده از ظرفیت­های داخل کشور و همچنین تهیه پروژه های مرتبط و کلان با مشارکت دانشگاه های مختلف اظهار کرد: در تهیه و تدوین مگاپروژه ها باید از تجربیات اساتید بالینی و پایه استفاده شود تا در تولید محصولات سلولی و ارائه خدمات مرتبط با این حوزه پیشرفت های قابل توجهی به دست آید.

** دستیابی به پروژه­های کلان ملی با همکاری دانشگاه­ها
حمیدیه بر لزوم تدوین یک پروژه کلان ملی با همکاری تمام دانشگاه های فعال این حوزه به جای پروژه­های کوچک تأکید کرد.
وی با تاکید بر داشتن انضباط فکری در انجام تحقیقات این حوزه، حمایت و سرمایه گذاری مناسب در زمینه تجاری سازی را مهم خواند و گفت: محصولات سلولی این حوزه باید مجوزهای لازم در زمینه ارائه خدمات سلولی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کرده باشند.
بر اساس این گزارش، تأسیس مرکز مدیریت پیوند در وزارت بهداشت، از رویکردهایی است که به این امر کمک شایانی خواهد کرد.
در این نشست مطالبی در مورد شناسایی و پرتوانی سلول های بنیادی اسپرم ساز ارائه شد و با پرداختن به کاربرد سلول های بنیادی اسپرم ساز و تولید انواع سلول ها مشخص شد فاکتورهایی که از این سلول ها ترشح می شوند، در تمایز سلول بنیادی اسپرم ساز به سمت تولید اسپرم نقش مهمی دارند.
برچسب ها: توسعه ، فناوری ، بنیادی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: