کد خبر: ۱۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>تغذیه>گزینه‌های غذایی در ایجاد تعادل بین هورمون در آقایان و بانوان یکی است ولی تغییرات هورمونی در آقایان بر خلاف بانوان به شکلی دیگر بروز و ظهور می‌کند .
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: تغییرات هورمونی در آقایان بر خلاف بانوان به شکلی دیگر بروز و ظهور می‌کند .

این متخصص علوم تغذیه درباره حفظ تعادل هورمونی در آقایان گفت: این علائم خود را مانند بی‌حالی ، کسلی ، خواب‌آلودگی و امتناع از راه‌رفتن در آقایان نشان می‌دهد. 

وی تصریح کرد: استفاده از ویتامین‌ها از جمله ویتامین E، امگا 3 و کاهش مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب ،برای حفظ تعادل هورمون‌ها در آقایان مفید است. 
 
عزیزی در ادامه گفت: هر چند علائم گر گرفتگی ، افسردگی، استرس در آقایان وجود ندارد ولی کاهش تسترون در بدن را به همراه داشته و باعث ایجاد سستی در بدن شخص می‌شود. 

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که تغییرات هورمونی ایجاد می‌کند ترشح غده تیروئید بوده گفت: ترشح این غده موجب خستگی مفرط در فرد می‌شود. 

این متخصص تغذیه با بیان اینکه سن ابتلا به این تغییرات از 50 سالگی است تصریح کرد: آقایان از سن 50 سالگی به بعد این تغییراتی مانند کوفتگی، خستگی بی‌دلیل ،‌ عدم تحرک را در خود احساس می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: