کد خبر: ۱۱۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 15
شفا آنلاین>سلامت> درگیری بر سر میزان افزایش تعرفه‌ها که از اواخر سال گذشته شروع شده است با اعلام میانگین 10درصدی افزایش تعرفه‌ها اوج گرفت و حالا با اطلاعات قطره چکانی مسئولان وزارت بهداشت درباره جزئیات این اتفاق ادامه پیدا کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید تازه‌ترین خبر درباره جزئیات افزایش تعرفه‌ها را محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: «علی‌رغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سال‌جاری، درصد پرداختی مردم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد.»


       او ادامه داد: «در تدوین تعرفه‌های 95 راهبردهایی چون ویزیت سرپایی پزشکان برای کاهش خدمات بستری و خدمات پاراکلینیکی غیرضرور و لزوم ارتقاء طب بالینی، توجه به هزینه اقامت بیماران در بیمارستان، نظر به اهمیت کیفیت این خدمات برای مردم، افزایش پزشکان تمام وقت جهت حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر به آنان، عدم افزایش درصد پرداختی مردم در مراکز دولتی و حفظ فرانشیز 6 درصد و 3 درصد برای خدمات بستری برای ساکنین شهرها و روستاها مورد توجه بوده است.»

       آقاجانی به جزئیات دیگر هم اشاره کرد و گفت: «تعرفه سال‌جاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده است که رشد متوسط تعرفه در هر سه گروه 10 درصد است. در این ابلاغیه حق العلاج پزشکان (ضریب k) در هر سه بخش دولتی، خصوصی و عمومی 5درصد رشد داشته است و به این ترتیب مبلغ ریالی ضریب k در بخش دولتی 92400 ریال و در بخش خصوصی 400 هزار ریال خواهد بود.

در سال 95 طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی 106 هزار ریال، پزشک متخصص 132 هزار ریال و پزشک فوق تخصص 160 هزار ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی 220 هزار ریال، پزشک متخصص 345 هزار ریال و پزشک فوق تخصص 430 هزار ریال است. همچنین تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق‌های عمومی 1 میلیون و 332 هزار ریال، در بیمارستان عمومی غیردولتی 1 میلیون و 930 هزار ریال و در بیمارستان خصوصی 3 میلیون و 600 هزار ریال است. همچنین تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته 5 درصد و در بخش خصوصی 7/11 درصد رشد داشته است.»

       آقاجانی ادامه داد: «اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون و تعرفه‌های ابلاغی از سوی دولت است و تمام موسسات پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی و کلیه صاحبان حرف پزشکی مکلفند تعرفه‌های ابلاغی را به دقت رعایت نمایند. ضمناً دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است و سیستم‌های نظارتی حوزه سلامت بر اجرای تعرفه‌ها نظارت خواهند داشت. همچنین به منظور نظارت مردمی و جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه 1690 در سراسر کشور آماده دریافت گزارشات مردمی است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: