کد خبر: ۱۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>سلامت>در پی قطعی شدن تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال 95، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: باید توجه کرد که اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون وتعرفه‌های ابلاغی از سوی دولت است و دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی ضمن توضیح جزییات تعرفه‌های سال 1395 گفت: علی‌رغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سال جاری، درصد پرداختی مردم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: در تدوین تعرفه‌های 95 راهبردهایی چون ویزیت سرپایی پزشکان برای کاهش خدمات بستری و خدمات پاراکلینیکی غیرضرور و لزوم ارتقاء طب بالینی، توجه به هزینه اقامت بیماران در بیمارستان، نظر به اهمیت کیفیت این خدمات برای مردم، افزایش پزشکان تمام وقت جهت حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌ها و ارایه خدمات بهتر به آنها، عدم افزایش درصد پرداختی مردم در مراکز دولتی و حفظ فرانشیز شش درصد برای شهرنشینان و سه درصد روستاییان در زمینه خدمات بستری مورد توجه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تعرفه سال جاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده است که رشد متوسط تعرفه در هر سه گروه 10درصد است. در این ابلاغیه حق‌العلاج پزشکان (ضریب k) در هر سه بخش دولتی، خصوصی و عمومی پنج درصد رشد داشته است و به این ترتیب مبلغ ریالی ضریب k در بخش دولتی 92 هزارو 400 ریال و در بخش خصوصی 400،000 ریال خواهد بود.

آقاجانی همچنین گفت: در سال 95 طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی 106,000 ريال، پزشک متخصص 132,000 ريال و پزشک فوق تخصص 160,000 ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی 220,000 ريال، پزشک متخصص 345,000 ريال و پزشک فوق تخصص 430,000 ریال است. همچنین تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق های عمومی 1،332،000 ريال ، در بیمارستان عمومی غیردولتی 1،930،00 ريال و در بیمارستان خصوصی 3،600،000 ریال است.

وی افزود: در عین حال تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه ، رادیولوژی و ...) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته پنج درصد و در بخش خصوصی 7.11 درصد رشد داشته است. باید توجه کرد که  اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون وتعرفه‌های ابلاغی از سوی دولت است و کلیه موسسات پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی و کلیه صاحبان حرف پزشکی مکلفند تعرفه‌های ابلاغی را به دقت رعایت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، آقاجانی تاکید کرد که دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است و سیستم‌های نظارتی حوزه سلامت بر اجرای تعرفه‌ها نظارت خواهند داشت. همچنین به منظور نظارت مردمی و جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه 1690 در سراسر کشورآماده دریافت گزارشات مردمی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: