کد خبر: ۱۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 10
شفا آنلاین>اجتماعی>همراه شو عزیز؛ این کنایه‌ای می‌تواند باشد به اپراتورهای تلفن همراه که گاه با خواست‌های مشترکان خود ناهمراهی می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،  موضوع فراخوان ما در هفته‌های گذشته شیوه رفتار اپراتورهای تلفن همراه با مشترکان بود که در برخی از پیام‌های تلفنی و پیامک‌ها پیش از اعلام فراخوان از سوی خوانندگان روزنامه مطرح شده بود. فراوانی قابل توجه این پیام‌ها از یک سو و خبرهای مربوط به نارضایتی کاربران و مشترکان این اپراتورها که تقریباً به صورت روزمره در رسانه‌ها منعکس می‌شود باعث شد ما این پرسش را از مخاطبان روزنامه داشته باشیم که مشکل شما با اپراتورهای تلفن همراه چیست؟


خانه داری و پرورش زنبور عسل به چه درد راننده تریلی می‌خورد؟
محمود زراعتکاری از آستارا با شماره 432... 0911  در شکوائیه خود به موضوع جالبی اشاره کرده است. اینکه برای اپراتور تلفن همراه اصلاً مهم نیست که پیام تبلیغاتی تناسبی با حرفه، جنسیت، دایره علاقه‌مندی و سن و سال کسی که پیام را دریافت می‌کند دارد یا نه، او در پیامی که به صفحه خوانندگان روزنامه فرستاده، گفته است: من از دست پیام‌های کوتاه و بلندبالای همراه اول به کجا و چه کسی شکایت کنم. راننده تریلر هستم، خرید بسته ده هزار تومانی، فوتبالیست ها، باشگاه سوارکاران با جوایز میلیاردی، برنامه دورهمی تلویزیون، پرورش گل و گیاه، درس خانه داری، پرورش زنبور عسل، واقعاً این‌ها به چه درد من می‌خورد که هر روز برای من می‌فرستند؟ این کارها برای شرکت مخابرات واقعاً شرم آور است.

گل شکن با شماره 136... 0912 چالش مشابهی را مطرح کرده: این پیامک‌های تبلیغاتی به درد من پیرمرد 80 ساله نمی‌خورد.
آهنگ پیشواز اجباری تضییع حق مشترکان است
خواننده‌ای با شماره012... 0938 گفته است به نظرم گذاشتن آهنگ پیشواز روی خط و کسر مبلغی به این منظور تضییع حق مشترکان و بی‌احترامی اپراتور مربوطه است و حیف که این اپراتور، نام ایران را یدک می‌کشد.
«هیچ کس تنها نیست» فقط شایسته خداست
بابک از تهران با شماره
 206... 0935  به شعار تجاری یک اپراتور اشاره کرده و این شعار را دارای اشکالات دینی دانسته و گفته  «هیچ‌کس تنها نیست» شایسته همراه اول حقیقی یعنی خدا است، نه فلان اپراتور تلفن همراه.
انصراف دادن از بسته‌ها تقریباً غیر ممکن است    
خواننده دیگری با شماره022... 0935 گفته است به بسته‌ها و پیشنهادهای ارسالی از طرف اپراتورها نمی‌شود اعتماد کرد. خدا نکند بسته‌ای را انتخاب کنی، دیگر خارج شدن و انصراف دادن از آن بسته انتخابی بسیار دشوار است. فضایی که امروز وجود دارد فضای بی‌اعتمادی به اپراتورها  است.
همین خواننده در پیام دیگری گفته است: وارد آهنگ پیشواز شده بودم، در مدت مشخصی کدی برای حذف نیامد و تمدید شد. 

بزرگ ترین مشکل ما، همچنان پیامک‌های تبلیغاتی
حاتمپور از ساری با شماره
 688 ....0910 :  فکر می‌کنم اپراتورها از دست وزیر ارتباطات هم خارج شده اند. مگر می‌شود زندگی مردم با پیامک‌های بی‌ارزش لحظه به لحظه نابود شود ولی کسی به داد مردم نرسد؟ به هر دری زدیم فایده نداشت.

بهرامی با شماره 651... 0916 تقاضای مشابهی داشته و گفته خواهشمندم به آقای روحانی، رئیس جمهوری بفرمایید که ایشان دستور بدهند هر فرد خودش بتواند اس‌ام‌اس‌های افراد مزاحم را مستقیماً مسدود کند.

یزدان پناه از شیراز  با شماره 420... 0917:  بزرگترین مشکل من، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی زیادی است که هر روز می‌فرستند. چندین بار اقدام کردم، حتی با اپراتور هم صحبت کردم اما نتیجه‌ای نداشته، اخیراً هم به بعضی از شماره‌های این اپراتور که زنگ می‌زنم می‌گوید در دسترس نیست و این مشکل هم زیاد پیش می‌آید.

اگر پیام‌ها را تأیید نکنی از روی صفحه پاک نمی‌شود
خواننده‌ای با شماره969... 0935: عطف به فراخوان مشکلات اپراتورهای همراه، اپراتور  پیام‌هایی می‌فرستد که نمی‌توانی رد کنی و بالاجبار باید تأیید کنی و گرنه از روی صفحه گوشی پاک نمی‌شود، در حالی که این پیام‌ها کلی هزینه دارد.

525... 0912 گفته کل پیامک‌های وقت  وبی وقت با ترغیب به قرعه کشی و استفاده تجاری از انگیزه برنده شدن است و متأسفانه هر کاری هم می‌کنیم قطع نمی‌شود.
019...0935 مشکل مشابهی مطرح کرده و گفته پیام هایی روی صفحه تلفن همراهم می‌آید که قابل لغو و کنسل کردن نیست، حتی با خاموش کردن گوشی حتماً باید تأیید کنی که این کار هم هزینه دارد.

035.... 0911  گفته:  از قول ما به اپراتورها بگویید این کار چه معنایی دارد که ما هرچه شارژ می‌خریم آنها خودسر پیام می‌دهند، آن وقت از  شارژ ما کسر می‌شود. کار ما شده است پاک کردن پیام‌های ارسالی و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست.

سامانه شان وعده قطع پیام‌ها را می‌دهد اما...
929... 0919: یک اپراتور برای لغو پیام‌های تبلیغاتی شماره 800 را می‌دهد، ارتباط که می‌گیریم پیام می‌آید که تا 48 ساعت آینده قطع خواهد شد اما تبلیغات کماکان ادامه دارد. وقتی دوباره پیگیری می‌کنیم مدام کدها و شماره‌های مختلف اعلام می‌شود و به همین صورت کلی از اعتبار گوشی کسر می‌شود در حالی که بازی ادامه دارد.

بگویید یکی از مشتری هایت را از دست دادی
022...0935 گفته اپراتور من اخیراً هزینه هر پیامک را دو برابر کرده است. من هم مجبورم از تعداد پیامک‌هایم کم کنم. می‌خواستم به این اپراتور بگویم یکی از مشتری‌های پیامکی خودت را از دست دادی.
بسته‌های بی‌ارزش اینترنتی با سرعت پایین اینترنت
513...0937 گفته است اولاً حجم پیام‌های تبلیغاتی خیلی زیاد است و اینکه بسته‌های اینترنتی واقعاً گران است و با سرعتی که اینترنت در ایران دارد ارزش چنین پولی را ندارد. البته قرار بود تا یک ماه گذشته اینترنت ارزان شود که متأسفانه خبری نشد.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: