کد خبر: ۱۱۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 08
شفا آنلاین>اجتماعی>دختر دانشجویی که تصاویر خصوصی خود را در تلفن همراهش نگهداری می کرد با مفقود شدن حافظه گوشی به دردسری بزرگ افتاد.

 به گزارش شفا آنلاین، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: با طرح شکایت زن جوانی در پلیس فتا شاهرود مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار عکس های خصوصی او در شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ غلامرضا کاظم زاده، افزود: دانشجوی 21 ساله، شاکی این پرونده حافظه گوشی تلفن همراه خود را در محیط دانشگاه گم می کند.
وی به بی احتیاطی صورت گرفته از سوی این دانشجوی جوان اشاره و تصریح کرد: این دانشجو تصاویر و مطالب خصوصی خود را در حافظه مفقود شده گوشی تلفن همراهش نگهداری می کرد.
این مسئول انتظامی افزود: چند روز پس از ماجرای مفقود شدن حافظه گوشی یاد شده، فردی ناشناس با ارسال پیامک، شاکی را به انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی و خانوادگی اش در شبکه های اجتماعی تهدید می کند و دانشجوی جوان ناچار به پلیس فتا مراجعه می کند.
کاظم زاده به تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا اشاره و تصریح کرد: متهم که یکی از دیگر از دانشجویان دانشگاه بود در کمتر از یک روز شناسایی شد؛ او در بازجویی های خود منکر هرگونه اقدامی در این خصوص شد اما با مشاهده دلایل و مدارک پرونده به سوء استفاده از حافظه گوشی تلفن همراه شاکی با انگیزه اخاذی از او اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به عموم شهروندان به ویژه جوانان توصیه کرد که حافظه تلفن همراه، محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات و تصاویر خصوصی نیست؛ لذا از نگهداری اطلاعات شخصی و ارزشمند در این فضا پرهیز کنید.

** کشف 10 میلیارد ریال کفش و پوشاک قاچاق از یک تریلر
تریلری حامل 10میلیارد ریال کفش و پوشاک قاچاق قبل از رسیدن به مقصد با تلاش پلیس آگاهی استان خراسان رضوی شناسایی و توقیف شد.
سرهنگ حمید رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر چنین اذعام کرد: با کسب خبری مبنی بر جابجایی محموله بزرگ کالاهای قاچاق در پوشش بار ترانزیت از استان های جنوبی به شهر مشهد تیمی از پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با همکاری تیمی از اداره اطلاعات جنایی تحقیقات گسترده پلیسی را شروع کرد و با بدست آوردن اطلاعاتی در خصوص ورود محموله کالای قاچاق به حوزه استحفاظی خراسان رضوی در قالب چهار تیم، محورهای مواصلاتی را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.
سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: ماموران، پس از 24ساعت کنترل مبادی ورودی شهر مشهد، سرانجام خودرو تریلر را با 2 سرنشین شناسایی و متوقف کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: با بازرسی انجام شده از این خودرو که دارای بارنامه ضایعات بود، 55 هزار ثوب انواع البسه و چهار هزار و 500 جفت انواع کفش قاچاق به ارزش تقریبی 10 میلیارد و 250 میلیون ریال کشف شد.
کارآگاه رزمخواه خاطر نشان کرد: تریلر، توقیف شد و راننده و سرنشین آن پس از بازجویی های به عمل آمده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

** چهار کشته و سه مجروح نتیجه انحراف به چپ راننده پیکان
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بی احتیاطی و تجاوز به چپ راننده سواری پیکان و برخورد آن با یک دستگاه تریلر در محور مراغه - هشترود، چهار تن در دم فوت و سه تن دیگر هم مصدوم شدند.
سرهنگ سهراب رحیم زاده افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور مراغه -هشترود، ماموران انتظامی و یگان های امدادی جهت بررسی موضوع به محل مراجعه کردند.
وی ادامه داد: در بررسی به عمل آمده توسط ماموران، مشاهده شد یک دستگاه پیکان با یک دستگاه تریلر برخورد کرده است که در اثر این برخورد، راننده و سه سرنشین پیکان به علت شدت جراحات وارده در دم، فوت و سه تن دیگر از سرنشینان 2 خودرو نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه اظهار کرد: برابر اعلام کارشناس پلیس راه، علت تامه این حادثه بی احتیاطی و تجاوز به چپ از جانب راننده پیکان به علت سبقت غیر مجاز بوده است.

**دستگیری زن جیب بر با 25 فقره سرقت در ارومیه
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری زن جیب بر حرفه ای با 25 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ سامان غنی زاده اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره جیب بری در بازار ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
غنی زاده اضافه کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی کنند که در استعلام های صورت گرفته مشخص شد، متهمه 25 ساله و از سارقان سابقه دار و حرفه ای طایفه فیوج است.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران، پس از شناسایی مخفیگاه متهمه، او را تحت مراقبت نامحسوس قرار دادند و هنگام جیب بری دستگیرش کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی گفت: متهمه در بازجویی های پلیسی به 25 فقره جیب بری در سطح شهرستان اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شد.

** کلاهبرداری در پوشش افراد خیر
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت:کلاهبرداران در ماه های خاص مانند رمضان با معرفی درگاه های جعلی وجوهاتی را برای کمک به نیازمندان از مردم اخذ می کنند که هرگز این کمک ها به دست آن ها نمی رسد.
‌سرهنگ علی موالی گفت:در فضای مجازی و همواره در ایامی ویژه همچون ماه مبارک رمضان شاهد افزایش اقدامات خیرخواهانه برخی از افراد هستیم که مجرمان نیز از این فرصت سوء استفاده و تحت عناوینی مانند کمک به ایتام، زندانیان و یا نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می کنند.
به گفته وی افراد سودجو با انتشار تصاویری از مستأجران بی خانمان، کودکان بیمار و سرطانی در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا احساسات مردم را تحریک کنند و از این طریق به نیات خود برسند.
رئیس پلیس فتا استان قم افزود: این افراد وجوهاتی را از طریق درگاه های که معرفی می کنند دریافت می کنند که متأسفانه این درگاه ها جعلی است و هرگز به دست افراد نیازمند نمی رسد.
سرهنگ موالی گفت: کلاهبرداران با بارگذاری سایت های جعلی ادعا می کنند که کارشان خیرخواهانه است اما متاسفانه صحت ندارد و حتی امکان دارد درگاه هایی که بار گذاشته می شوند فیشینگ باشد و اطلاعات حساب های بانکی افراد از طریق فیشینگ، دریافت می شود و به جای اینکه این وجوهات به نفع افراد نیازمند ضبط شود از این طریق به دست افراد هکر برسد.
وی افزود: قطعا حمایت هایی که از ایتام، فقرا و نیازمندان انجام می شود برگرفته از مکتب دین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع)است؛ اما متاسفانه با این پیام های جعلی و فریبنده به دست افراد نیازمند نخواهد رسید.
رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مردم هرگونه کمک به نیازمندان را توسط موسسات شناخته شده و دارای مجوز انجام دهند.
سرهنگ موالی افزود: شهروندانی نیز که قصد دارند از طریق شبکه های مجازی وجوهات شرعی، کفاره روزه و یا فطریه را پرداخت کنند سعی کنند از طریق شرکت ها و موسساتی اقدام کنند که از طریق رسانه جمعی رادیو و تلویزیون حساب های آنان اعلام می شود و از واریز این وجوهات به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری شود.
وی توصیه کرد: کاربران پس از مواجهه با موارد مشکوک با اعلام آن به سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.
برچسب ها: پلیس فتا ، انتشار ، عکس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: