کد خبر: ۱۱۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>سلامت>بعضی از تست‌های پانل هپاتیت، آنتی‌بادی‌های IgM را تشخیص می‌دهند. این آنتی‌بادی‌ها نخستین آنتی‌بادی‌هایی هستند که در طول مراحل ابتدایی عفونت تولید می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،با پیشرفت بیماری یا برطرف شدن آن، سطح آنتی‌بادی‌های IgM کاهش می‌یابند. این پانل همچنین حاوی تستی برای آنتی‌ژن سطحی هپاتیت B یا HbsAg است. این تست، پروتئینی‌های روی سطح ویروس را تشخیص می‌دهد. HbsAg ابتدایی‌ترین شاخصی است از عفونت هپاتیت B حاد و اغلب حتی پیش از آنکه علائم بیماری ظاهر شوند، حضور دارد، بنابراین برای غربالگری افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به عفونت قرار دارند یا ممکن است با عفونت مواجه شوند، مناسب است.

       تست برای آنتی‌بادی هپاتیت C نمی‌تواند تفاوت میان عفونت فعال یا قبلی را مشخص کند و تست‌های بیشتری باید انجام شود تا این تفاوت مشخص شود.

       تست‌های پانل هپاتیت‌های ویروسی روی نمونه خون گرفته شده از ورید بازویی انجام شده و برای انجام آنها هیچ آمادگی خاصی لازم نیست که بیمار داشته باشد.

       در مجموع، پانل تست‌های هپاتیت ویروسی حاد انجام می‌شوند تا به تعیین یا تشخیص عفونت حاد کبدی و التهاب که در اثر 3 مورد از شایع‌ترین ویروس‌های هپاتیتی ایجاد می‌شوند، کمک کنند.

       عوامل ایجاد کننده زیادی وجود دارند که باعث بروز هپاتیت و علائم همراه می‌شوند، بنابراین این تست‌ها کمک می‌کنند تا تشخیص دهیم علائم موجود مربوط به عفونت کنونی با یک ویروس هستند یا خیر و این موضوع که کدام ویروس خاص باعث ایجاد بیماری شده است. این تست‌ها همچنین ممکن است کمک کنند تا تعیین شود، آیا فردی، حتی قبل از بروز علائم، با هر یک از این ویروس‌ها تماس داشته یا خیر.

پانل تست‌های هپاتیت حاد ویروسی اغلب دربرگیرنده تست‌های زیر است:
       آنتی‌بادی هپاتیت A، از نوع IgM: این نوع آنتی بادی‌ها اغلب 2 تا 3 هفته پس از آلودگی با ویروس خود را نشان داده و می‌توانند تا 2 الی 6 ماه هم حضور داشته باشند. آنتی‌بادی‌های IgM هپاتیت A در مراحل ابتدایی دوره عفونت ظاهر می‌شوند، بنابراین تست مثبت IgM هپاتیت A اغلب برای تشخیص هپاتیت حاد A، در بیماری که علائم و نشانه‌های آن را نشان می‌دهد، تفسیر می‌شود.

       آنتی‌بادی هسته هپاتیت B از نوع IgM: این آنتی‌بادی علیه آنتی‌ژن هسته هپاتیت B تولید می‌شود، همچنین نخستین آنتی‌بادی‌ای است که در پاسخ به عفونت هپاتیت B خود را نشان می‌دهد، بنابراین هنگام تشخیص آن، باید به عنوان شاخص عفونت حاد تفسیر شود؛ همچنین ممکن است در افرادی که مبتلا به هپاتیت B مزمن هستند، اما بیماری شعله‌ور شده یا دوباره فعال شود هم دیده شود.

       آنتی‌ژن سطحی هپاتیت B: این آنتی‌ژن، نوعی پروتئین است که روی سطح ویروس هپاتیت B وجود دارد. ابتدایی‌ترین شاخص عفونت حاد هپاتیت B محسوب می‌شود، اما ممکن است در خون افرادی که به‌طور مزمن با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند هم دیده شود.سپید
ادامه دارد...
Lab TesOnline

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: