کد خبر: ۱۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>سلامت>طب سنتی>در سالی که گذشت، 59 درصد آمریکاییان از داروهایی که منحصرا با نسخه پزشک ارائه می‌شوند، استفاده کرده‌اند، رقمی شوکه‌کننده که طی دهه گذشته با شیب تندی افزایش یافته است.
  به گزارش شفا آنلاین، علاوه براین، هرساله تعداد افرادی که به نوعی درمان پزشکی نیاز پیدا می‌کنند، افزایش می‌یابد. فراموش نکنیم که در بسیاری از موارد یاد شده نوعی ماده شیمیایی که عوارض جانبی دارد، در درمان به‌کار می‌رود. با در نظر گرفتن این امر روی آوردن یک سوم آمریکاییان به درمان‌های طبیعی جایگزین دارو تعجب‌آور نیست. خوشبختانه تعداد انتخاب‌های طبیعی با اثربخشی اثبات شده، کم نیست.

تاثیر ضدالتهابی کورکومین
       التهاب، واکنش طبیعی بدن به وجود عفونت یا فشار روانی است. التهاب می‌تواند همراه با درد یا بروز مشکلات داخلی باشد. همچنین وجود التهاب می‌تواند به قلب و مفاصل، آسیب برگشت‌ناپذیر وارد کند. خوشبختانه کورکومین یک ماده ضدالتهاب بسیار موثر و طبیعی است. مولکول‌های این ماده که به وفور در زردچوبه یافت می‌شود، راه را روی اثرات مخرب التهاب سد می‌کند. به بیان ساده، اگر از وجود التهاب مزمن رنج می‌برید به رژیم غذایی خود زردچوبه بیفزایید.

پیاده‌روی دیابت نوع 2 را کنترل و از آن پیشگیری می‌کند
       پیاده‌روی، آسا‌ن‌ترین و موثرترین راه جلوگیری از ابتلا به دیابت و در صورت وجود بیماری، کنترل آن است. روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی برای افرادی که قند خون بالا دارند، به شدت توصیه می‌شود. راه رفتن حتی می‌تواند جهت پیشروی دیابت را معکوس کرده، بیمار ناچار به تزریق انسولین نشود. به‌عنوان یک امتیاز استثنایی، باید یادآور شویم که راه رفتن نه تنها به‌شدت از فشار استرس می‌کاهد، بلکه از بروز بیماری‌های قلبی و دیگر مشکلات سلامتی جلوگیری می‌کند.

استفاده ازعسل برای ترمیم زخم
       از قدیم گفته‌اند که هر کهنه‌ای یک روز ارزش پیدا می‌کند. این حرف در دنیای مد صدق می‌کند ولی اثرات معجزه‌آسای عسل هیچگاه کهنه و به‌دست فراموشی سپرده نشده است. پیشینه استفاده از عسل برای ترمیم زخم‌ها به 2200 سال پیش از میلاد باز گشته و بار دیگر استفاده از آن به‌طور جدی در نظر گرفته می‌شود. مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های علم در دنیای امروز است. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از عسل طبی در 86 درصد موارد سبب از بین رفتن عفونت شده و در سه چهارم موارد از وقوع جراحی جلوگیری کرده است.

زنجبیل، ضد تهوع
       پیشینه استفاده از زنجبیل برای تسکین مشکلات معده به مدت‌ها پیش باز می‌گردد و تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد این ریشه خواص زیادی خصوصا در برطرف ساختن حس تهوع ناشی از شیمی درمانی دارا است. مصرف یک چهارم قاشق چایخوری از این گیاه احساس تهوع را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

موز به منزله آنتی‌اسید طبیعی
       احساس سوزش قفسه سینه ناشی از بازگشت اسید معده نه تنها ناخوشایند و دردناک است بلکه در پاره‌ای از موارد زمینه‌ساز ابتلا به سرطان می‌شود. گنجاندن موز در برنامه روزانه غذایی تا حد زیادی از رنج حاصل از رفلاکس اسید می‌کاهد. این خوراکی که سرشار از پتاسیم است از میزان اسید معده کاسته و فرآینده هضم و جذب غذا را تسهیل می‌کند.

مراقبه برای کاهش اضطراب وافسردگی
       مطالعات گسترده پزشکی نشان می‌دهد که انجام مراقبه با تمرکز کامل به تعداد دو بار در روز و هر بار 5 دقیقه روش بسیار موثری در کاهش افسردگی، اضطراب و درد است. مشاهده شده که انجام روزانه این عمل احساسات عاطفی را تنظیم می‌کند و در بیماران مبتلا به نشانگان آسپرگر بسیار موثر است. بزرگترین امتیاز مراقبه امکان انجام آن برای همگان است و نیاز به وسیله خاصی ندارد. البته برخی افراد با گوش کردن به موسیقی ملایم یا سوزاندن مواد خوشبو، تمرکز بهتری دارند.

نوشیدن آب برای تسکین سردرد
       سردرد یکی از علایم بارز کم‌آبی بدن است. پس اگر در سرتان احساس فشار کردید قبل از مصرف مسکن یک لیوان آب بنوشید و مراقب باشید که در طول روز دچار کم‌آبی نشوید. به بیان دیگر، اگر هر روز در ساعت معینی دچار کم‌آبی می‌شوید، روی برنامه مصرف آب و مایعات خود بازنگری کنید، چون امکان اینکه سردردتان ناشی از کم‌آبی باشد، بسیار زیاد است.

مطالعه مانع از کاهش قوه ادراک می‌شود
       مشغول نگاه داشتن مغز در طول زندگی ما را از تحمل عواقب ناخوشایند کم‌حواسی مصون می‌کند. روش‌های مشغول نگاه داشتن مغز بسیار است. از جمله این راه‌ها می‌توان به خواندن کتاب و روزنامه، حل جدول کلمات و نوشتن اشاره کرد. آمیختن این تکنیک‌ها همراه با رعایت رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی مستمر از احتمال ابتلا به زوال عقل و دیگر اشکال اختلال حواس می‌کاهد.

کندر یک مسکن طبیعی قوی
       آرتروز می‌تواند بسیار دردناک باشد و پیدایش یک ضد درد طبیعی برای تخفیف آن مدت‌های طولانی است که دغدغه انسان بوده است. تحقیقات انجام شده متعدد در این زمینه به نتیجه یکسانی رسیده است: کندر. ماده فعال موجود در کندر، اسید بزولیک، در تخفیف درد مفاصل و زانو بسیار موثر است. همچنین توان حرکتی مفاصل پس از مصرف روزانه این ماده بطور قابل توجهی بهتر شده است.

چای سبز برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی
       از مزایای چای سبز برای سلامتی زیاد گفته شده است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف روزانه سه فنجان چای سبز یا سیاه از میزان کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌کاهد و در نتیجه احتمال حمله قلبی نیز 11 درصد کمتر می‌شود. با وجود کم بودن این میزان در مقایسه با آمار کل، برای کسانی که دارای پیشینه خانوادگی امراض قلبی هستند، استفاده از این نوشیدنی توصیه می‌شود.سپید
لایف هک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: