کد خبر: ۱۱۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 08
شفا آنلاین>سلامت>هپاتیت، التهاب و بزرگ شدن کبد است. یکی از شایع‌ترین علل ایجاد هپاتیت حاد، عفونت است که با یک ویروس هپاتیت، اغلب هپاتیت A، B و C بروز می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،پانل هپاتیت حاد ویروسی، گروهی از تست‌های خونی است که اغلب با هم انجام می‌شوند تا به تشخیص هپاتیت ویروسی برسند. بعضی از این تست‌ها آنتی‌بادی‌های تولید شده به وسیله سیستم ایمنی را در پاسخ به عفونت تشخیص می‌دهد و دیگری، پروتئین‌ها (آنتی‌ژن‌ها) را تعیین می‌کند که حضور ویروس را نشان می‌دهند.

آزمایش‌های هپاتیت اغلب شامل موارد زیر هستند:
        آنتی‌بادی هپاتیت A (از نوع IgM)
        آنتی‌بادی هسته هپاتیت B (از نوع IgM)
        آنتی‌ژن سطحی هپاتیت B
        آنتی‌بادی هپاتیت C

       اگر علایم حاد مشاهده شده در بیمار، شک پزشک را به یکی از ویروس‌های هپاتیت برانگیزد یا اگر کسی در معرض خطر بالای ابتلا به عفونت یا مواجهه با آن باشد، انجام تست‌های پانل هپاتیتی می‌تواند تعیین کند که آیا فرد به عفونت آلوده شده یا خیر و این که کدام ویروس مسئول بروز عفونت است.

        ویروس هپاتیت A بسیار مسری است و اغلب با مصرف آب یا غذای آلوده به ویروس یا در تماس قرار گرفتن با فرد آلوده، منتقل می‌شود. در حالی که عفونت‌های هپاتیت A اغلب خفیف هستند، این ویروس در موارد نادری باعث بروز بیماری حاد و شدید می‌شود. هپاتیت A، برخلاف هپاتیت B و C، باعث بروز عفونت مزمن نمی‌شود. واکسن برای پیشگیری از ابتلا به آن در دسترس قرار دارد.

        ویروس هپاتیت B، شایع‌ترین علت هپاتیت حاد ویروسی است. این ویروس از طریق تماس با خون یا دیگر مایعات بدن فرد آلوده منتقل می‌شود. استفاده از سوزن مشترک به‌وسیله معتادان تزریقی یا تماس جنسی محافظت نشده یکی از علل اصلی انتقال این بیماری است. افراد ساکن در مناطقی که این عفونت شایع است یا افرادی که به این مناطق سفر می‌کنند، در معرض خطر بیشتر قرار دارند. به ندرت، مادران عفونت را در حین زایمان به فرزند خود انتقال می‌دهند. ویروس به‌طور معمول از طریق آب یا غذا، تماس عادی با فرد آلوده مانند دست دادن، یا سرفه و عطسه منتقل نمی‌شود. واکسن برای محافظت علیه هپاتیت ادی با فرد آلوده مانند دست دادن، یا سرفه و عطسه منتقل نمی‌شود. واکسن برای محافظت علیه هپاتیت B تزریق می‌شود.

        ویروس هپاتیتC اغلب از طریق مواجهه با خون آلوده، در درجه اول از طریق استفاده از سوزن مشترک توسط معتادان تزریقی، همچنین استفاده مشترک از وسایلی که آغشته به خون می‌شوند، مانند تیغ ریش‌تراشی، از راه تماس جنسی با یک فرد آلوده، مواجهه نیروهای خدمات بهداشت و سلامت با فرد آلوده و از طریق مادر به فرزند در حین زایمان منتقل می‌شود. پیش از آنکه تست‌ها برای ویروس هپاتیت C در دهه 1990 در دسترس قرار گیرند، این ویروس اغلب از طریق تزریق خون‌های آلوده منتقل می‌شود. در حال حاضر، واکسنی برای پیشگیری از عفونت با این ویروس وجود ندارد.سپید

Lab TesOnline

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: