کد خبر: ۱۱۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفترطب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد فارغ التحصیلان رشته تخصصی طب سنتی از سال 86 تاکنون را حدود 100 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد محدود پاسخگوی نیاز کشور و درخواست مردم از ظرفیت های طب سنتی نیستند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمود خدادوست روز دوشنبه در حاشیه سمپوزیوم جایگاه طب سنتی ایران و اتریش در جمع خبرنگاران، افزود: استفاده از توان پزشکان عمومی یکی از راهکارهای مناسب برای پاسخگویی به درخواست های فراوان مردم در این زمینه است.
وی اظهار کرد: پزشکان عمومی که علاقمند هستند از ظرفیت طب سنتی در کنار طب رایج استفاده کنند پس از گذراندن دوره کوتاه مدت مجاز به ارائه برخی از خدمات طب سنتی در مطب شان باشند.
خدادوست با اشاره به اینکه انجمن علمی طب سنتی برگزار کننده این دوره کوتاه مدت است اظهار کرد: از توان و ظرفیت پزشکان عمومی برای استفاده از خدمات طب سنتی در کشور استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه رشته تخصصی طب سنتی از سال 86 در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است، گفت: تاکنون این رشته تخصصی در 17 دانشگاه علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون حدود 100 نفر در رشته طب سنتی فارغ التحصیل شده اند و 400نفر هم در حال تحصیل هستند.

** گنجاندن بند همکاری طب سنتی در تفاهم نامه های وزارت بهداشت
وی به اضافه شدن بند همکاری طب سنتی در تفاهم نامه های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این بند به منظور معرفی طب سنتی به سایر کشورها و استفاده از تجارب آنان در تفاهم نامه های وزارت بهداشت با سایر کشورها گنجانده شده است
خدادوست اظهار کرد: وزارت بهداشت در تفاهم نامه های همکاری که در یکی دو سال اخیر منعقد کرده این موضوع را در نظر گرفته است تا گامی ارزشمند برای معرفی طب سنتی ایرانی به سایر کشورهای دنیا برداشته شود.
وی به استفاده از تجربیات برخی از کشورها در حوزه طب سنتی اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، اسپانیا، اتریش و مجارستان در دستور کار قرار گرفته است تا روند مناسبی در ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کشور فراهم شود.
سمپوزیوم جایگاه طب سنتی در ایران و اتریش امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از پزشکاران ایرانی و کالج طبی سنتی اروپا در اتریش در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: