کد خبر: ۱۱۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 05
بیانیه نظام پرستاری؛
شفا آنلاین>سلامت>هیئت رئیسه شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با صدور بیانیه ای نسبت به جلسه روز دوشنبه برخی افراد حوزه پرستاری با وزیر بهداشت واکنش نشان داد.
به گزارش شفا آنلاین، به نقل از سازمان نظام پرستاری، در متن بیانیه آمده است: دوره چهارم سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران از بدو شرع به کارخود در راستای انجام وظایف محوله قانونی، راهکار تعامل سازنده با ارکان نظام سلامت را برای پیگیری حقوق مددجویان، نظام سلامت و جامعه بزرگ پرستاری در پیش گرفته است. شاهد آن بیش از هفت درخواست کتبی و درخواست شفاهی برای دیدار و گفتگو با مقام محترم وزارت و نیز درخواست دیدار با نمایندگان محترم مجلس شورای سلامی، نهاد ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، علمای عظام، بسیج جامعه پزشکی، نظام پزشکی، جهاد دانشگاهی و .. بوده است. در حالی که تقریبا تمام جلسات درخواستی با افراد و نهادهای مدکور برگزار شده است اما باگذشت بیش از ۷ ماه متاسفانه تاکنون دیدار و گفتگو با مقام محترم وزارت صورت نگرفته است. این در حالی است که شورای عالی نظام پرستاری و هیئت رئیسه سازمان آمادگی خود را برای برگزاری جلسه در هر تاریخی اعلام نموده است. 

از آنجا که اخیرا در فضای مجازی مطالبی پیرامون جلسه وزارت با نظام پرستاری مطرح شده است به اطلاع می رساند تا این تاریخ هیچ دعوت کتبی یا شفاهی از سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی یا شورای عالی این سازمان برای شرکت در جلسه ای با حضور وزیر محترم بهداشت دریافت نشده است. چنانچه خارج از نهاد رسمی سازمان، دعوتی از برخی اعضای محترم هیئت مدیره ها یا شورای عالی  به عمل آمده باشد، اولا خلاف مقررات اداری بوده و ثانیا مورد تایید سازمان نظام پرستاری نیست. بدیهی است دعوت و حضور گزینشی افرادی از هیئت مدیره ها یا شورای عالی  نمی تواند با عنوان سازمان نظام پرستاری بوده و کاملا شخصی تلقی می شود. 

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی به عنوان نماینده قانونی جامعه بزرگ پرستاری و زبان گویای آنها، همچنان منتظر دعوت رسمی برای حضور در جلساتی با شرکت مقامات عالیه وزارت بهداشت و درمان به منظور انجام وظایف محوله از طرف موکلین خود برای پیگیری حقوق مردم، نظام سلامت و پرستاران می باشد. ایجاد فضای گفتمان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست، می تواند به دستیابی اهداف عالیه نظام سلامت کمک نموده و بن بستهای موجود را بشکند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: