کد خبر: ۱۱۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 31
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون فقط 7 درصد از زباله های کشور دفن بهداشتی می شوند که قرار است در یک برنامه پنج ساله به 20 درصد افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد جواد سروش روز سه شنبه در نشست خبری افزود: میزان حجم تولید زباله در کشور به ویژه استان های شمالی بسیار زیاد است که دفن بهداشتی و امحای آنها جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی اظهار کرد: اکنون فقط 3 درصد زباله های استان های شمالی کشور دفن بهداشتی می شوند در حالی که با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز تعطیلات شاهد افزایش حجم بسیار زیادی زباله در استان های ساحلی شمالی کشور هستیم.
وی ادامه داد: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های مدونی را با همکاری سازمان های مرتبط برای مدیریت پسماندها تهیه کرده است و این راه از تجربه های بین المللی نیز بهره برده است.
سروش افزود: در زمینه انتقال فناوری در خصوص پسماند سوزها همکاری مشترکی را با ژاپن و فرانسه آغاز کرده است که این همکاری در قالب امضای تفاهم نامه میان ایران با این کشورها شکل گرفته است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین همکاری های خوبی با سازمان ها و نهادهای داخلی مانند وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها داریم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط کنونی بهترین روش برای مدیریت پسماندها ، مدیریت تلفیقی است یعنی هم دفن و هم امحا و تولید انرژی را در کنار هم داشته باشیم.
سروش افزود: اکنون 15 سایت با ظرفیت 12 هزار تنی در شهرهای بزرگ برای جمع آوری پسماندها در کشور وجود دارد که 7 سایت در استان های شمالی است که در مجموع 48 هزار تن زباله شهری و روستایی در آنها دپو می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: