کد خبر: ۱۱۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>سلامت>محققان در کالیفرنیای امریکا، کپسول بادکنکی کوچکی ساخته‌اند که مدعی‌اند می‌تواند به شیوه‌ای آسانتر افراد چاق را لاغر کند.
به گزارش شفا آنلاین،از دست دادن وزن آسان نیست و به تلاشی طولانی نیاز دارد. بسیاری از مردم برای این منظور ناچارند از رژیم‌های غذایی متفاوتی پیروی کنند و یا به ورزش‌هایی برای کنترل وزن خود روی آورند اما اکنون یک شرکت مستقر در کالیفرنیای آمریکا، با توسعه تکنیکی در فناوری پزشکی، کپسول بادکنکی خاصی ساخته که گفته می‌شود با جای گرفتن آن در معده می‌توان راحت‌تر به وزن مناسب رسید.

 شرکت اوبالن، سازنده این ابزار است که در نظر اول بادکنکی خالی درون یک کپسول کوچک تصور می‌شود. یک لوله باریک قابل انعطاف به آن متصل شده که وقتی کپسول بلعیده می‌شود سر لوله بیرون می‌ماند. با جای گرفتن آن درون معده، پزشک بادکنک یا بالن را از گازی مخصوص پر می‌کند و پس از آن‌که لوله جدا شد، قسمت بادکنکی باقی می‌ماند و با محدود ساختن فضای درون معده سبب کاهش غذای دریافتی و تغییر اشتها می‌شود.
 
سازندگان این ابزار گفته‌اند در یک زمان می‌توان چندین کپسول بادکنکی را درون معده شخص گذاشت. به گفته نویسنده این تحقیق، دکتر شلبی سالیوان، استادیار پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس، «بالن‌ها با پر کردن فضای معده، کاری می‌کنند که در وعده‌های غذایی زودتر احساس سیری کنید و در نتیجه کمتر غذا بخورید».
 
این وسیله در اروپا اجازه عرضه یافته اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را تایید نکرده است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: