کد خبر: ۱۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 28
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون توسعه فناوری وخدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بانک های اطلاعاتی و سامانه های خدماتی این سازمان هک نشده است.

به گزارش شفا آنلاین،هاشم کارگر  در واکنش به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها مبنی بر هک شدن سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: فقط سایت اطلاع رسانی سازمان مورد هک جزئی قرار گرفته و هیچگونه ورود و حمله‌ای به بانک‌ها و سامانه‌های خدمات ثبتی صورت نگرفته است.
وی افزود: در آخرین ساعات چهارشنبه هفته گذشته(5 خرداد ماه) این هک انجام شد و ساعت 15 روز بعد(پنجشنبه) مجددا در دسترس عموم قرار گرفت.
کارگر با بیان اینکه این اشکال کاملا رفع شده، گفت: اکنون این سایت در دسترس کاربران قرار دارد.
معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: پیشتر با پیش بینی های صوررت گرفته، بانک های اطلاعاتی و سامانه های خدماتی جداگانه از سایت اطلاع رسانی سازمان قرار گرفته اند، بنابراین هیچگونه ورود و دسترسی غیرمجازی به بانک ها و سامانه های خدماتی انجام نشده و فقط سایت اطلاع رسانی مورد هک قرار گرفت.
کارگر با بیان اینکه پیشتر نیز نکات ایمنی رعایت می شد، افزود: سعی شده تا زمینه ورود و بروز مشکلاتی از این قبیل به حداقل ممکن برسد.
معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اینکه در دنیای مجازی همیشه امکان هک وجود دارد، گفت: مهم پیش بینی های لازم ایمنی در این فضا است که اطلاعات در اختیار هکران قرار نگیرد و خوشبختانه در سازمان ثبت اسناد و املاک این نکات ایمنی در نظر گرفته شده است.
کارگر تصریح کرد: این هک با توجه به اطلاعات موجود، از سوی تیمی انجام شده که خود را ایرانی معرفی کرده است.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی هفته گذشته از حمله هکرها و اختلال موقت در سایت های مرکز آمار و ثبت اسناد خبر داد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط سایت مرکز آمار و سازمان ثبت اسناد در این زمینه دچار اختلال موقتی شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: