کد خبر: ۱۱۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>سلامت> نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد عدم درمان عارضه فشار خون و تجربه نوسانات فشار خون می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر داشته و به ضعف حافظه و زوال عقلی در دوران کهولت منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین، وجود نوسانات زیاد در فشار خون انسان و تداوم این مساله می‌تواند به ساختار رگ‌ها و سیستم خون‌رسانی بدن آسیب وارد کند که این موضوع به نوبه خود سبب ایجاد تخریب در بافت سلول‌های مغزی شده و عملکرد مغز را دستخوش تغییر می‌کند. این عدم ثبات جریان فشار خون همچنین می‌تواند به مرور زمان آسیب‌های دیگری در بدن ایجاد کرده و علائمی مانند التهاب و تورم و اختلال در رگ‌های خونی در پی داشته باشد.

       در این پژوهش، پزشکان اقدام به مطالعه و تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده از بررسی شرایط جسمانی 976 فرد مشارکت‌کننده کردند که نیمی از آنها زن و نیم دیگر مرد بوده و در طیف سنی 55 سال به بالا قرار داشتند.

        این نمونه‌گیری در مرکز مطالعات تغذیه و سلامت کشور چین انجام شده و به مدت پنج سال ادامه داشت. میزان فشار خون و تغییر در جریان آن در افراد مورد مطالعه، به طور دائمی رصد شده و تمامی نتایج ثبت شدند. همزمان با این اندازه‌گیری، افراد شرکت‌کننده تحت آزمون‌های هوش و عملکرد مغزی مانند تکرار و حفظ لغات یا شمردن اعداد به طور برعکس قرار گرفتند.

       در نتیجه این پژوهش مشخص شد هرچه میزان تغییر در فشار خون و نوسانات مرتبط با آن در افراد بیشتر باشد، میزان کاهش قدرت حافظه و عملکرد مغز نیز بیشتر شده و حافظه افراد ضعیف‌تر می‌شود. این پدیده از گروه افراد گروه رده سنی 55 تا 64 سال آغاز شده و در گروه سنی 65 سال به وضوح مشاهده می‌شود.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: