کد خبر: ۱۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت>معاون برنامه‌ریزی مجمع خیرین سلامت کشور گفت: دولت راه سختی در اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان‌ کردن نیازهای درمانی مردم در پیش دارد بنابراین باید خیرین به دولت کمک کنند.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا یزدانی ظهر امروز در همایش تجلیل از خیرین سلامت هرمزگان که در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار داشت: همه جامعه از دستاوردهای کار خیر بهره‌ می‌برند و حتی خیرین حوزه سلامت نیز روزی خودشان به بیمارستان و مراکز درمانی نیاز پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: همگامی خیرین با دولت در شناخت نیازها و تامین آن به توفیقات جامعه می‌افزاید و موجب برداشتن باری از دوش مردم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به این که دولت راه سختی در اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان کردن نیازهای درمانی مردم در پیش دارد، گفت: با دو چالش اساسی یعنی منابع انسانی و تجهیزات فیزیکی در حوزه سلامت کشور مواجه هستیم و هر اقدامی از سوی خیرین برای رفع این نیازها می‌تواند کمک بزرگی به مردم باشد.

یزدانی خاطرنشان کرد: کاستی‌های چشمگیری در حوزه سلامت را شاهد هستیم که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و فقدان منابع کافی برای تامین این نیازها بروز کرده است.

وی افزود: 570 بیمارستان از 900 بیمارستان کشور دولتی است و عمده این بیمارستان‌ها با مشکلات جدی به لحاظ فضا، کیفیت سازه و امکانات مواجه هستند و برای رفع اساسی نیازهای درمانی کشور به 100 هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز داریم.

یزدانی تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور را 96 هزار تختخواب عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از نیازهای بخش درمان کشور جز با کمک مردم و خیرین رفع نخواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: شرایط جدیدی بر دنیا حاکم است و پیشرفت علم موجب رشد دانش درمان بیماری‌ها شده و باید بتوانیم همگام با رشد زیرساخت‌های فیزیکی به رشد دانش در این زمینه نیز کمک کنیم.

وی برخورداری مردم کشورمان از خدمات مناسب درمانی و بهداشتی را حق آنان و یک وظیفه حاکمیتی دانست و گفت: مردم بزرگ‌ترین همراهان و یاوران خیرین سلامت در کشور هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: