کد خبر: ۱۰۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه، 75 درصد بازار ایران از تولیدات داخلی تامین شود.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند افزود: در سال 94، 70 درصد سهم بازار دارویی از نظر ارزشی و ریالی از تولیدات داخلی و 30 درصد نیز از داروهای وارداتی تامین شد، اما هدف برنامه ششم توسعه این است که 75 درصد بازار دارویی ایران از تولید داخل باشد و فقط 25 درصد آن از داروهای وارداتی تامین شود.
وی به بازار تجهیزات پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: 40 درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور از تولیدات داخلی و 60 درصد از لوازم پزشکی وارداتی تامین می شود و امیدواریم در چند سال آینده این نسبت برعکس شود یعنی حداقل به سهم 60 درصد تولید داخلی تجهیزات پزشکی برسیم.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رسیدن به 75 درصد سهم بازار داخلی در حوزه دارو و 60 درصد سهم بازار داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی، دو هدف برنامه ششم توسعه است که فکر می کنم در مورد دارو حتما به این عدد می رسیم اما درمورد تجهیزات پزشکی باید بیشتر کار کنیم.
دیناروند تصریح کرد: تجهیزات پزشکی یک حوزه بسیار بزرگ با محصولات متنوع است و به رغم اینکه شرکت های تجهیزات پزشکی زیادی در ایران فعال هستند و برخی از این شرکت ها بهترین محصولات را در تراز بین المللی دارند، اما به هر حال به کار بیشتری در این زمینه نیاز هست.
پیش از این اعلام شده بود که بازار تجهیزات پزشکی در ایران بین 40 تا 50 هزار میلیارد ریال است.
بازار تجهیزات پزشکی در جهان در سال 2011 میلادی، 328 میلیارد دلار بوده و در حال توسعه است و پیش بینی می شود در سال 2017 به حدود 400 میلیارد دلار برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: