کد خبر: ۱۰۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اعلام اینکه ۶۵ میلیارد نخ سیگار سالانه در کشور مصرف می‌شود، گفت: بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد نخ آن به صورت قاچاق وارد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدرضا مسجدی در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، به عوارض مصرف سیگار و قلیان اشاره کرد و گفت: سیگار ۴۰۰۰ ماده خطرناک و قلیان ۷۲۰۰ ماده خطرناک دارند.

وی با اعلام اینکه یک وعده مصرف کامل قلیان برابر با دو تا سه پاکت مصرف سیگار است، تاکید کرد: مصرف قلیان یک زهر است که به صورت تدریجی وارد بدن می‌شود.

مسجدی، عوارض مصرف قلیان را از پوست و ناخن تا تمام اعضای بدن عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن یک خانم باردار در مجاورت دود قلیان، عوارض خطرناکی برای سلامت جنین به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه سالانه ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود، افزود: بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد نخ آن به صورت قاچاق وارد می‌شود که می‌توان گفت این تعداد سیگار به اندازه ۱۲۰۰ تریلی می‌شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با عنوان این مطلب که واردات قاچاق سیگار بر اساس یک سیستم بسیار هماهنگ در منطقه انجام می‌شود، افزود: این میزان سیگار قاچاق را نمی‌توان با ساک و چمدان وارد کرد بلکه واردات این سیگارها کانتینری انجام می‌شود.

مسجدی عنوان کرد: روزی ۳۰ میلیارد تومان خرج مواد دخانی و عوارض آن در کشور می‌شود.

برچسب ها: بهداشت ، وزارت ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: