کد خبر: ۱۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 21
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با بیان اینکه شایع ترین سرطان ها در جهان و ایران سرطان های دستگاه گوارش، سینه و پروستات است، گفت: موفقیت درمان سرطان به تشخیص به موقع آن بستگی دارد، به ویژه افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند، باید به طور جدی مورد غربالگری قرار گیرند.

 به گزارش شفا آنلاین،دکتر کوروش صادقی افزود: بحث غربالگری در تشخیص زودهنگام سرطان ها در کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و لازم است که بیماران بیشتر در مورد سرطان بدانند و اهمیت غربالگری آن را بشناسند، به عنوان مثال در مورد سرطان دستگاه گوارش بحث تست های غربالگری از سن بالای 50 سال هر سه سال یکبار مورد تاکید است.
وی بیان کرد: غربالگری در کشور ما خیلی کم انجام می شود و ضروری است که مردم اهمیت انجام غربالگری را بدانند به خصوص در افرادی که سابقه سرطان در خانواده آنان وجود دارد، در معرض خطر بیشتری هستند و باید با مراجعه به پزشک متخصص آزمایش و تست ها را انجام دهند تا بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد .
دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به بحث پیشگیری در سرطان ها گفت: پیشگیری بسیار مهمتر و موفق تر از درمان است و ریز فاکتورهایی در تشخیص سرطان ها وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.
صادقی ادامه داد: مصرف سیگار و قلیان از ریزفاکتورهای کاملا شناخته شده و قطعی در بروز سرطان به شمار می رود همچنین چاقی و اضافه وزن، استفاده بی رویه مواد غذایی آماده که در جمعیت های مختلف دنیا رو به افزایش است .
وی اظهار کرد: بحث آلودگی های محیطی بسیار مهم است و برای کاهش مواد آلوده و آلودگی های شهری و صنعتی لازم است دولتمردان چاره ای جدی بیاندیشند.
صادقی تاکید کرد: افزایش مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات در رژیم غذایی و کاهش مصرف چربی و کربوهیدرات ها در سهم غذایی افراد می تواند در بحث پیشگیری از سرطان ها بسیار کمک کننده باشد.
متخصص داروسازی بالینی یاداور شد: اهمیت غربالگری در تشخیص و درمان به موقع سرطان ها در هفتمین همایش داروسازان بالینی مورد بحث و بررسی اساتید و پیشکسوتان قرار می گیرد.
هفتمین همایش داروسازان بالینی از پنجم تا هفتم خرداد ماه در مرکز همایش رازی تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: