کد خبر: ۱۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
شفا آنلاین>اجتماعی>سازمان فضائی ناسا در پروژه ای ویژه که از مدتی پیش آغاز شده است با طراحی و ساخت یک هواپیمای مجهز به تجهیزات بررسی و مطالعه شرایط اتمسفر، اقدام به نمونه برداری از آلاینده های جوی در بخش های مختلف زمین در حین پرواز می کند.
به گزارش شفا آنلاین،سازمان فضائی ناسا بیشتر به دلیل فعالیت های حوزه فضانوردی و اعزام راکت های ماهواره بر ، شاتل های فضائی و فضاپیما به ماموریت های مختلف شناخته می شود اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بخش مهمی از فعالیت های این سازمان در حوزه اتمسفر و مناطق مجاور سطح زمین بوده و کارشناسان این سازمان اقدام به بررسی سطح و نوع آلودگی های زیست محیطی جو زمین و آلاینده های جوی موجود در اتمسفر می کنند.

دانشمندان می توانند در این آزمایشگاه و در هنگام پرواز هواپیما در لایه های مختلف جو، اقدام به نمونه برداری و پایش آلاینده های جوی کرده و آن ها را به طور همزمان مورد آنالیز قرار دهند.

این سازمان به تازگی اقدام به طراحی و ساخت یک آزمایشگاه پرنده کرده است که در آن تجهیزات مختلف و بسیار پیشرفته ای نصب شده و دانشمندان می توانند در این آزمایشگاه و در هنگام پرواز هواپیما در لایه های مختلف جو، اقدام به نمونه برداری و پایش آلاینده های جوی کرده و آن ها را به طور همزمان مورد آنالیز قرار دهند.

این آزمایشگاه در یک هواپیمای داگلاس دی سی 8 جا سازی شده است. این هواپیما توسط شرکت هواپیماسازی داگلاس طراحی و ساخته شده و یک هواپیمای مسافربری محسوب می شود.  در حال حاضر این آزمایشگاه پرنده در کشور کره جنوبی بوده و به همراه تیمی از دانشمندان این کشور؛ در حال بررسی و مطالعه آلایند های جوی موجود در اتمسفر این بخش از کره زمین است.

در این گزارش تصویری به بخش های مختلف این آزمایشگاه سر زده و ویدئویی از نحوه ساخت و عملکرد این آزمایشگاه پرنده را شاهد خواهید بود. efe

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: