کد خبر: ۱۰۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفا آنلاین>سلامت>آمارهای اهداکنندگان خون پایتخت در سال گذشته نشان می‌دهد که اهداکنندگان جوان در بازه سنی 18 تا 30 سال توانسته‌اند نقشی مهم و حیاتی در نجات جان بیماران نیازمند به خون داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گزارشی آماری درباره میزان حضور جوانان تهرانی در صفوف اهداکنندگان خون، ارائه داده است.

بر اساس این گزارش در سال 1394، پایتخت نشین‌ها از نظر میزان اهدای خون با ثبت 332 هزار و 494 اهدای خون، در بین همه استان‌های کشور پیشتاز هستند. بر اساس این آمار می‌توان به ثبت 87 هزار و 956 واحد اهدای خون از سوی جوانان تهرانی در بازه سنی 18 تا 30 سال اشاره کرد که این میزان اهدای خون، 26 درصد از منابع خونی پایتخت را شامل می‌شود.

در عین حال در بین جوانان اهداکننده خون در استان تهران، پسرها با 96 هزار و 817 واحد اهدای خون و یک آمار 96 درصدی در جامعه آماری اهداکنندگان خون در بازه سنی زیر 30 سال و دخترها نیز با اهدای 3 هزار و 139 واحد اهدای خون نقشی چهار درصدی در اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که فاصله زیاد آماری حضور پسرها و دخترهای جوان پایتخت در صفوف داوطلبان اهدای خون نشان می‌دهد که رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه دختران جوان را بصورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: