کد خبر: ۱۰۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: با ورود اولین دستگاه دیالیز پیشرفته به سیستم درمانی، طول عمر بیماران دیالیز ۴۰ درصد افزایش می یابد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر جواد فلاح با رونمایی از ورود دستگاه پیشرفته دیالیز(۵۰۰۸) در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، با اشاره به این که روش های درمانی و تجهیزات پزشکی برای بالا بردن طول عمر بیماران و کاهش عوارض بیماری ها در حال پیشرفت است، گفت: دستگاه دیالیزی که به همت سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر وارد سیستم درمان کشور شد تحول و نوآوری بزرگی در سبک های درمان دیالیز به حساب می آید.

وی با بیان اینکه هزینه این دستگاه تفاوت بسیار کمی با نمونه های مورد استفاده دارد و هزینه قابل توجهی به بیمار تحمیل نمی کند، افزود: ورود این دستگاه با تکنولوژی بالا برای درمان بیماران دیالیزی بدحال، تحولی بزرگ است.

رئیس سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه با ورود دستگاه دیالیز جدید، برای اولین بار سیستم دیالیزHDF وارد سیستم درمانی کشور می شود، تصریح کرد:  این دستگاه طول عمر بیماران دیالیزی را ۴۰درصد افزیش داده و از عوارض قلبی و عروقی ناشی از دیالیز می کاهد؛ بر همین اساس ضریب اشغال تخت های دیالیز بیمارستان ها براثر عوارض قلبی نیز  کاهش می یابد و عملا کمک بزرگی برای کاستن از میزان اشغال تخت های دیالیز به وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات و پشتیبانی۵۰ درصد از دستگاه های دیالیز کشور توسط جمعیت هلال احمر صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: حداقل یک دستگاه دیالیز ۵۰۰۸ در مراکز دیالیز کشور لازم است.

فلاح همچنین یکی از برنامه های مهم سال آتی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر را بومی سازی محصولات همودیالیز و تولید آن دانست.

وی با اشاره به استقبال قابل قبول بازدید کنندگان داخلی و خارجی از غرفه های سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، گفت: در بخش تجهیزات پزشکی فیلترهایی با تکنولوژی بالا که در عمل جراحی های قلب کاربرد دارد و دستگاه دیالیز بیماران بدحال به عنوان محصولات جدید این سازمان در نمایشگاه عرضه شده است.

رئیس سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در بخش دارو نیز چندین محصول وارد چرخه تولید و عرضه شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: