کد خبر: ۱۰۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>هفتمین همایش داروسازان بالینی با هدف ارایه دستاوردهای پژوهشی جدید محققان و داروسازان بالینی ایران در روزهای پنجم تا هفتم خرداد ماه در سالن همایش رازی برگزار می شود.

 به گزارش شفا آنلاین،دکتر منا کارگر دبیر اجرایی هفتمین همایش داروسازی بالینی ایران با اعلام این خبر گفت : این کنگره به همت انجمن داروسازی بالینی ایران ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف از برگزاری این کنگره را آموزش و ارتقا دانش داروسازان و پزشکان و همچنین ارایه دستاوردهای پژوهشی جدید محققان و پژوهشگران در محورهای گوناگون حوزه دارو درمانی عنوان کرد.
وی افزود: شعار هفتمین همایش داروسازان بالینی ' خدمات بالینی داروساز و اهداف ملی سلامت ' عنوان شده است و در راستای این شعار ،کارگاه هایی در این همایش سه روزه در نظر گرفته شده که عبارتند از تجویز و مصرف منطقی دارو در بیماریهای خاص ، بیماریهای مزمن و در سالمندان. همچنین کارگاههای تخصصی ویژه داروسازان بالینی نیز در این همایش در نظر گرفته شده است .
کارگر درباره خدمات بالینی دارویی و اهداف ملی سلامت در جامعه گفت : در چشم انداز و برنامه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، یکی از اهداف دولت تدوین و اعمال سیاست های نظارتی در زمینه تجویز و مصرف منطقی دارو و همچنین توسعه آموزش های عمومی و تخصصی است.
وی ادامه داد:خدمات داروسازان و حضور آنها در مراکز ارائه خدمت به بیماران، در قالب آموزش در مورد مصرف داروها، فرهنگ سازی در زمینه عدم مصرف خودسرانه کلیه داروها خصوصا آنتی بیوتیک ها و نیز حضور داروسازان بالینی در بیمارستان ها می توانند نقش به سزایی در دستیابی به این اهداف داشته باشند.
دبیر اجرایی هفتمین همایش داروسازی بالینی ایران پیرامون گروه های هدف و امتیاز بازآموزی در این همایش گفت : این همایش با 18 امتیاز بازآموزی مداوم پذیرای کلیه داروسازان ، پزشکان است و همچنین دانشجویان داروسازی و پزشکی نیز می توانند از مباحث علمی و کارگاه های همایش و نیز از ارائه پوسترها و سخنرانی های پژوهشی در این همایش استفاده نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: